مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبر داد؛

سیاستگذاری‌ واحد برای حمایت ازبخش تولید و تجارت در آذربایجان‌شرقی

1402/07/15 - 15:08 - کد خبر: 100817 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تمام سیاستگذاری‌ها و رویکردهای بخش تولید و تجارت در یک قالب واحد با عنوان شورای هم خانواده استانی صمت انجام شود.

به گزارش نصر، محمدجعفر عظمائی در جلسه شورای «هم خانواده» صمت استان، اظهار کرد: با توجه به گستردگی وزارت صمت بعد از ادغام چندین وزارتخانه، به منظور افزایش هماهنگی و همکاری بین نهادها، تشکل‌ها و دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه این وزارت باید یک سیاستگذاری واحد به ویژه در استان اتخاذ شود.
وی با تاکید بر این‌که بسیاری از مباحث در کشور مربوط به حوزه‌های تولید، صنعت، معدن و تجارت است، گفت: با همفکری مضاعف و ایجاد یک رویه واحد باید در این حوزه نقش آفرینی کنیم و پاسخگوی انتظارات مردم باشیم.
وی با اشاره به اهمیت همکاری، هم افزایی و همراهی تمام اعضای این شورا در پیشبرد اهداف تعیین شده، ادامه داد: افزایش هماهنگی و ساماندهی در حوزه‌های مختلف بین ادارات و تشکل‌های استانی در تسهیل امور و رفع موانع فعالان اقتصادی تأثیر چشمگیری خواهد داشت.
موضوع قرارگیری احیای واحدهای راکد در حوزه صنعت و معدن در دستور کار ستاد تسهیل، هماهنگی بانک‌های عامل در شناسایی واحدهای راکد، تسهیلات مالی تبصره ۱۸، تأمین انرژی واحدهای صنعتی و شهرک‌های صنعتی، ایجاد واحد تولیدی جدید در داخل شهرک‌های صنعتی، ساماندهی پهنه‌های معدنی و استفاده از ظرفیت سازمان زمین شناسی و سازمان نظام مهندسی معدن و استفاده از ظرفیت‌های کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در رفع موانع صادرات از جمله موضوع‌های مطرح شده در این نشست بود.
انتهای پیام/
سیاستگذاری‌ واحد برای حمایت ازبخش تولید و تجارت در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار