برگزاری مسابقات جام پرچم هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی آذربایجان شرقی

1402/07/15 - 14:44 - کد خبر: 100810 نسخه چاپی

نصر: مسابقات جام پرچم هیات ورزش روستایی وبازی های بومی محلی آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش نصر، جلسه فنی مسابقات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی جام پرچم با حضور حاجی محمدی رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان، لطیفی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سراب و سرپرست تیمهای شرکت کننده روز جمعه 14 مهرماه در محل سالن 3هزار نفری شهر سراب برگزار شد.  
احمد حاجی محمدی رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان آذربایجان شرقی در جلسه فنی مسابقات جام پرچم رشته های ورزشی روستایی و بازیهای بومی محلی گفت: مدتی بود که مسابقات ورزش های روستایی با تاخیر مواجه شده بود و با اغاز رویداد جام پرچم شاهد تحرک و پویایی در میان ورزشکاران این هیات هستیم.  
وی افزود: در ماه های پیش رو مسابقات دیگری نیز در شهرستان های استان میزبانی خواهد شد و این گردهمایی ها و مسابقات برای تداوم دوستی ها و مودت در میان ورزشکاران بسیار موثر است. 
در این مسابقات که 11 تیم در دو بخش بانوان و آقایان از شهرستان های اذرشهر، اسکو، اهر، بستان اباد، بناب، تبریز، جلفا، چاراویماق، سراب، ملکان شرکت داشتند در قالب رشته های ورزشی هفت سنگ مهارتی، دال پلان مهارتی، تیراندازی با کمان سنتی، قلعه قوس و گانیه(لی لی) به رقابت پرداختند. 
 
نتایج مسابقات به شرح ذیل است: 
در بخش بانوان در رشته هفت سنگ مهارتی، مریم چیت ساز از شهرستان اهر نفر اول، زهرا وکیلی از اسکو نفر دوم و ندا براتی از میانه نفر سوم این مسابقات شدند. 
در رشته دال پلان مهارتی، خدیجه یعقوبی از اهر، زهرا عباس زاده از میانه و فاطمه مرادی از سراب به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند. 
در رشته تیراندازی با کمان سنتی، زیبا مولا خواه از بناب، مونا مجیدی از آذرشهر و صغری رفیعی از میانه رتبه های اول تا سوم را به دست آورند. 
همچنین در مسابقات تیمی گانیه (لی لی)، شهرستان های ملکان موفق به کسب مقام اول و میانه و بستان اباد به ترتیب دوم و سوم شدند. تیم ملکان با ترکیب ثنا جوانمرد، سما جوانمرد و هستی فیروزمند، تیم میانه متشکل از صغری رفیعی، زهرا عباس زاده و ندا براتی و تیم بستان آباد با ترکیب عارفه ناصری،هستی مالک و زهرا باستان در این دوره از مسابقات گانیه(لی لی) شرکت کردند. 
 در بخش اقایان، در رشته هفت سنگ مهارتی فردین ملکی، محمد امین احتشامی و علی عباسی به ترتیب از شهرستان های میانه، اسکو و تبریز موفق به کسب مقام های اول تا سوم شدند. 
در رشته دال پلان مهارتی عیسی مصطفوی از میانه، مقام اول و هادی نصیری از چاراویماق نفر دوم و شایان صفری پور از اسکو نفر سوم شناخته شدند. 
در رشته تیراندازی با کمان سنتی آقایان، امیر علی حسینی از شهرستان آذرشهر مقام اول را کسب کرد و محمدصدرا قبادی از تبریز و سهند هوسکار از سراب به ترتیب مقام های دوم و سوم را به دست آوردند. 
در رقابتهای گانیه (لی لی) آقایان، شهرستان اسکو با ترکیب مجید وکیلی، محمد امین احتشامی و شایان صفری پور، ملکان با ترکیب یاسر اسمعیل نژاد،محمد اسدیان و مهدی سلیمانی و سراب متشکل از مبین مفتح، علی رفیعی، سید محمدرضا سید اعظم مقام های اول، دوم و سوم را کسب کردند.
انتهای پیام/
برگزاری مسابقات جام پرچم هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی آذربایجان شرقی حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار