معاون پارلمانی رئیس جمهور:

مردم ایران حامی فلسطینی‌ها هستند/ فلسطین برای ما تاکتیک یا استراتژی نیست

1402/07/15 - 14:07 - کد خبر: 100807 نسخه چاپی

نصر: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مردم ایران همراه و حامی فلسطینی‌ها بوده و هستند و همچنان که رهبر فرزانه انقلاب تاکید دارند، مساله فلسطین یک تاکتیک و حتی صرفا یک استراتژی نیست بلکه مساله دل و ایمان ما است. 

به گزارش نصر، «سید محمد حسینی» در همایش بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی که با حضور ۸۰ میهمان از ۲۰ کشور و فعالان ایرانی حوزه فلسطین برگزار شد، اظهار کرد: شهید «محمد الدوره» نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی که در سال دو هزار میلادی و در آغاز انتفاضه دوم فلسطین به شهادت رسید، به عنوان نماد همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در نظر گرفته شده‌است.
وی افزود: تصاویر و فیلم شهادت این نوجوان بی پناه فلسطینی، در سطح جهان به صورت گسترده و غیر قابل انکار منتشر شد و لذا سمبل کودکان مظلوم فلسطینی است اما خباثت رژیم صهیونیستی به این مورد محدود نمی شود.
وی افزود: از ۷۵ سال پیش تاکنون که رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی سرزمین فلسطین را رسما اشغال کرده، هزاران کودک و نوجوان توسط این رژیم کودک کش به شهادت رسیده یا مجروح و معلول شده‌اند و تعداد زیادی بازداشت، محاکمه، بازجویی و در زندان تحت شکنجه قرار گرفته‌اند که اخبار آن، بایکوت شده و بازتاب‌ چندانی نداشته است. همه این فجایع، نشانگر ماهیت پلید رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: تنها جرم این کودکان آن است که در فلسطین زاده شده‌اند و اشغالگران، این کودکان را به عنوان نسل رزمنده آینده از حالا تحت انواع آزار و اذیت قرار می‌دهند. کودکانی که باید در آرامش رشد پیدا کنند اما هر لحظه احتمال می‌دهند که خانه و کاشانه‌شان با بمباران و موشک، مورد حمله قرار می‌گیرد و هر لحظه، در معرض اصابت گلوله اشغالگران هستند؛ همچنان که شهید الدوره همراه پدر برای خرید می رفت اما مورد حمله وحشیانه دژخیمان رژیم صهیونیستی قرار گرفت و دیگر به خانه و مدرسه بازنگشت.
حسینی گفت: مدعیان حقوق بشر که در ظاهر حتی توبیخ لفظی کودکان توسط والدین را اقدامی ضد بشری قلمداد می‌کنند، در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی که با اصول انسانی و قواعد بین المللی مغایرت دارد، چه اقدام موثری کرده اند؟ از سال ۱۹۴۸ میلادی که این رژیم جعلی کار خود را آغاز کرد کودکان، نوجوانان، زنان و افراد مسن دائماً در معرض قتل عام و شکنجه نظامیان قسی‌القلب هستند و مدعیان حقوق بشر، واکنش تاثیرگذاری از خود نشان نمی دهند و این رخدادهای تلخ را عادی می پندارند.
معاون رئیس جمهور با بیان که امروز فلسطین به یک مسئله مهم جهانی تبدیل شده تصریح کرد: امام خمینی(ره) از ۶۲ سال قبل و همزمان با آغاز قیام و نهضت اسلامی، یکی از مهم‌ترین محورهای حرکت خود را مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی قرار دادند، به گونه‌ای که حساسیت ساواک برانگیخته شد و برای همین از امام(ره) خواسته شد در سه موضوع سخن نگویند، یکی علیه شاه، دومی آمریکا و دیگری اسرائیل.
حسینی ادامه داد: امام خمینی(ره) رسالت تاریخی خود را انجام دادند و در هر سه مورد، روشنگری کردند. حتی در دوران تبعید نیز همواره خطر رژیم جعلی اسرائیل برای جهان اسلام را گوشزد کردند. در جریان تظاهرات و راهپیمایی‌های سال ۵۷ و قبل از پیروزی انقلاب، یکی از شعارها این بود: «امروز ایران، فردا فلسطین». شخصیت‌های بزرگ انقلاب اسلامی از روز اول نهضت اسلامی، بر مخالفت با رژیم صهیونیستی تاکید داشتند.
وی تصریح کرد: مردم ایران همراه و حامی فلسطینی‌ها بوده و هستند و همچنان که رهبر فرزانه انقلاب تاکید دارند، مسئله فلسطین یک تاکتیک و حتی صرفا یک استراتژی نیست بلکه مسئله دل و ایمان ما است.
حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب، در روز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) تاکید کردند که دولت‌هایی که به دنبال عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها هستند، روی اسب بازنده شرط بندی می‌کنند و به جایی نخواهند رسید. امروز، آثار اضمحلال رژیم صهیونیستی و قدرت گرفتن جبهه مقاومت بیش از پیش آشکار شده است.
معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همچنان فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، گفت: جهان اسلام، امروز باید یکپارچه برای رهایی فلسطین و نجات قدس شریف و قبله اول مسلمانان از چنگال رژیم صهیونیستی، بپاخیزد.
وی با اشاره به تعالیم نبی مکرم اسلام(ص) در خصوص ضرورت توجه به کودکان و نوجوانان و اهتمام به تعلیم و تربیت آنان گفت: جمهوری اسلامی ایران، عنایت خاصی به این مسئله دارد و زمینه رشد و تعلیم همه کودکان از جمله افراد بی‌بضاعت را فراهم کرده است، به گونه‌ای که بعضی از آنان در شمار مدیران و کارگزاران نظام در خدمت مردم قرار گرفته اند. این تجربه ارزنده می‌تواند الگویی برای سایر کشورها باشد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: امروز توجه به رشد و تعالی کودکان و نوجوانان به ویژه عزیزانی که در کشورهای حوزه مقاومت و در معرض تهاجم و خشونت صهیونیست‌ها هستند، از اهمیت بسزایی برخوردار است. لذا همه باید یاری کنند تا اهداف بلند جبهه مقاومت، تحقق یابد و با فضل و نصرت الهی، فتح و ظفر نصیب رهروان راه حق و عدالت شود.
انتهای پیام/
مردم ایران حامی فلسطینی‌ها هستند/ فلسطین برای ما تاکتیک یا استراتژی نیست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار