امام جمعه تبریز:

امنیت فصل مهم زندگی است

1402/07/15 - 12:21 - کد خبر: 100792 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هفته نیروی انتظامی را یکی از مهم ترین رویدادها اعلام کرد و گفت: امنیت فصل مهم زندگی است و فلسفه وجود پلیس در هر کشوری، ایجاد نظم و امنیت و آرامش برای مردم است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم روز شنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: رزمندگان زیادی برای دفاع از کشور در جبهه ها حضور یافتند و از جان خود گذشتند و از وجب به وجب خاک این کشور با نثار جان خود دفاع کردند و امروز نیز نیروی انتظامی سرافراز، از امنیت و آرامشی که مدیون شهدا هستیم جانانه دفاع می کند.
وی اضافه کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ماموریت نیروی انتظامی اهمیت مضاعفی پیدا می کند و این نیرو مهمترین وظیفه را که همان تامین امنیت جامعه است بر دوش دارد و از این نظر اهمیت بسیاری می یابد.
حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: البته نباید مسئولیت تامین امنیت، محدود به امنیت جانی باشد بلکه پلیس باید در مقابل ناامنی فرهنگی نیز بایستد و پلیس باید موظف به برخورد با اینگونه ناامنی ها شود.
وی با بیان اینکه طبق فرموده امام صادق (ع)، امنیت، عدالت و آسایش نیاز هر انسانی است، گفت: امنیت مقوله و نیاز اول مردم است و مخصوص عده ای خاص نیست لازمه اقتدار هر جامعه و کشوری، تحقق کامل امنیت است.
حجت الاسلام آل هاشم بیان کرد: اقتدار نیروی انتظامی در ایجاد امنیت، مظهر حاکمیت جمهوری اسلامی نیز به شمار می رود از این رو این نیروی سرافراز باید در انجام مسئولیت اصلی خود که همان ایجاد امنیت است با اقتدار و قاطعانه عمل کند.
وی به محبوبیت نیروی انتظامی و نیروهای مسلح ایران در بین اقشار مردم نیز اشاره کرد و گفت: پلیس ایران در جریان اغتشاشات، محکم و استوار در برابر اغتشاش گران ایستادند و از جان و مال مردم دفاع کردند و در این کار صبح و شب نشناختند و همین موضوع موجب شده تا نیروی انتظامی همواره مورد تمجید امامین انقلاب قرار گیرد.

کشفیات انتظامی آذربایجان شرقی در ۶ ماهه امسال ۷۱ درصد افزایش دارد 
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز در این آیین گزارشی از عملکرد ۶ ماهه پلیس استان ارایه کرد و گفت: کشفیات استان در این مدت ۷۱ درصد بیشتر شده و هشت هزار و ۴۷۰ معتاد جمع آوری و دستگیر شد.
سردار علی محمدی افزود: همچنین بیش از سه هزار سارق در این مدت در استان شناسایی و دستگیر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد بیشتر شده است.
وی به تعداد مراجعه کنندگان با کلانتری های استان نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۳۵ هزار نفر در این مدت به کلانتری ها مراجعه و از خدمات مختلف پلیس استفاده کردند.
وی به تشکیل دو هزار و ۳۳۸ پرونده در حوزه جرم های سایبری در استان نیز اشاره کرد و افزود: از این تعداد پرونده، ۸۴.۵ درصد منجر به کشف جرم شده و بیشترین جرم ها در این ارتباط، مربوط به برداشت های اینترنتی و کلاهبرداری است.
محمدی از افزایش آمار تصادفات برون شهری در ۶ ماهه نخست امسال خبرداد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا در نیم سال دوم، این آمار را کاهشی کنیم.
وی به افزایش ۳۷ درصدی پرونده قاچاق کالا نیز اشاره کرد و افزود: در نیمه نخست امسال، ۶۲۸ پرونده در این زمینه تشکیل شد.
وی اضافه کرد: ۸۱ فقره جرایم خشن نیز در این مدت در استان اتفاق افتاده و ۲۲۱ اراذل و اوباش دستگیر و ۳۶۱ نفر نیز احضار شدند.
محمدی به عملکرد این فرماندهی در حوزه حجاب و عفاف نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت برای ۷۲۱ خودرو پرونده تشکیل شد که خودروها به پارکینگ منتقل شدند.
 در این آیین از کارکنان تلاش گر این فرماندهی، خانواده های شهدا و پیشکسوتان نیروی انتظامی آذربایجان شرقی تجلیل شد و یگان های حاضر در میدان صبحگاه، از مقابل جایگاه رژه رفتند.
انتهای پیام/
امنیت فصل مهم زندگی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار