رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان؛

ورزقان با دمای صفر درجه سردترین شهر آذربایجان شرقی شد

1402/07/14 - 12:53 - کد خبر: 100740 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در ورزقان به صفر درجه رسید و سردترین شهرستان استان ثبت شد.

به گزارش نصر، «محمد امیدفر»، روز جمعه در گفت و گویی افزود: در این بازه زمانی مردم شهرستان های سراب و بستان آباد نیز دمای یک درجه سانتی گراد بالای صفر را تجربه کردند و خداآفرین با دمای ۱۴ درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان ثبت شد.
وی با بیان اینکه در این مدت دمای هوای تبریز در خنک ترین زمان به هفت درجه سانتی گراد بالای صفر رسید، اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد با عبور سامانه جوی از استان، جوی نسبتا پایدار در آذربایجان شرقی حاکم می شود.
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل رطوبت موجود در جو مناطق مرتفع و کوهستانی، بارش رگباری باران در این مناطق دور از انتظار نیست.
امیدفر، ادامه داد: در روزهای آینده در منطقه ارسباران و نواحی کوهستانی نیز بروز پدیده مه پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان است.
انتهای پیام/
ورزقان با دمای صفر درجه سردترین شهر آذربایجان شرقی شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار