معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری استان زنجان خبر داد:

اختصاص سهمیه سوخت به وانت‌بارهای استان زنجان

1398/10/02 - 10:45 - کد خبر: 10073 نسخه چاپی

نصر: معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: رانندگان وانت‌بارها از پنج دی سوخت خودروی خود را با ارائه بارنامه دریافت می‌کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، علی مدقالچی در گفت‌وگویی اظهار کرد: از پنجم دی‌ماه، اخذ بارنامه برای وانت‌بارها درخصوص حمل کالا در محورهای برون‌شهری و روستایی اجباری خواهد بود؛ چراکه از این تاریخ اختصاص سوخت بر اساس پیمایش انجام می‌شود.
وی ادامه داد: پس از این تاریخ، اگر وانت‌بارها بدون بارنامه و کدرهگیری اقدام به جابه‌جایی بار در محورهای برون‌شهری کنند، کارت سوخت آن‌ها شارژ نخواهد شد و نمی‌توانند از سوخت سهمیه‌ای استفاده کنند؛ بنابراین رانندگان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.
معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان یادآور شد: پیش از این، طرح اختصاص سوخت بر اساس پیمایش برای خودروهای سواری پلاک عمومی در نظر گرفته شده بود که شارژ کارت سوخت آن‌ها نیز با اخذ صورت وضعیت امکان‌پذیر است.
این مسئول ادامه داد: ناوگان باری سنگین نیز سوخت خود را بر اساس پیمایش دریافت می‌کنند، به‌ طوری‌که به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش، سهمیه مشخصی تعیین شده که با ارائه بارنامه و صورت وضعیت سهمیه سوخت به کارت رانندگان واریز می‌شود.
وی یادآور شد: اگر خودروهای سنگین در هنگام برگشت بدون بار برگردند، سهمیه‌ای برای برگشت به آنان تعلق نمی‌گیرد و این کار باعث شده رانندگان در برگشت نیز نسبت به جابه‌جایی بار اقدام کنند که بهره‌وری در سیستم حمل و نقل را افزایش داده است.
معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به تاثیر سهمیه‌بندی بنزین در حمل و نقل عمومی اشاره و خاطرنشان کرد: با این کار میزان سفر با ناوگان عمومی حمل و نقل برون‌شهری افزایش یافته است.
انتهای پیام/
اختصاص سهمیه سوخت به وانت‌بارهای استان زنجان خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار