مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:

۳۰ درمانگاه وقفی در آذربایجان شرقی وجود دارد

1402/07/13 - 14:21 - کد خبر: 100728 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت‌های درمانی اوقاف در استان، گفت: هفت بیمارستان وقفی در تبریز و ۳۰ درمانگاه وقفی در استان وجود دارد که تنها گوشه‌ای از خدمات سازمان وقف در حیطه درمانی است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در همایش استانی یاوران وقف که همراه با تجلیل از واقفان خیراندیش در امامزاده سید محمد کججانی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: سازمان اوقاف یک نهاد مردمی است که بر اساس نیات خیراندیشانه مردم عزیز بنا شده و همچنان نیز پاسدار نیت واقفان خیراندیش است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: سازمان اوقاف، با توجه به این‌که یک مجموعه کوچک از لحاط نگاه سازمانی است اما فعالیت‌های آن به اندازه ۱۰ وزارتخانه گستردگی دارد. شاید مردم در نگاه نخست، حیطه فعالیت اوقاف را مساجد و امامزاده‌ها بدانند، در حالی که بیش از ۸۰۰ نوع نیت وقف در حوزه‌های مختلف وجود دارد.
وی با اشاره به نیات وقفی در حوزه آموزش، تشریح کرد: بیش از ۱۰ هزار مدرسه وقفی در کشور وجود دارد که سهم آذربایجان شرقی از آن ۴۳۵ مدرسه است که این امر نشان می‌دهد، اوقاف خدمت رسان عرصه آموزش است؛ هم‌چنین طی ایام تابستان امسال نیز بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ بسته کمک آموزشی بین دانش آموزان توزیع شده است.
حسینی با بیان این‌که اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از چهار معاونت تشکیل یافته است، افزود: معاونت حقوقی و ثبتی، وظیفه نگهداری و احیای موقوفات را دارد و امروز با افتخار می‌گوییم که یکی از پیشتازان عرصه اخذ سند هستیم و بیش از ۹۴ درصد موقوفات استان دارای سند هستند و احتمالا در سال آینده نیز شش درصد باقی سنددار می‌شوند.
وی از وجود بیش از دو هزار مزرعه با مساحت بین یک تا ۳۰۰ هکتار و ۶۰۰ باغ وقفی در استان خبر داد و بر لزوم احیای آن‌ها تاکید کرد.
وی ادامه داد: علاوه بر احیای این موقوفات در حیطه بهبود وضعیت کشاورزی، مباحث کاشت تا برداشت و سپس فراوری محصولات نیز مدنظر ما است. امروز سردخانه ۱۰ هزار تنی اهر در دست بهره‌برداری بوده که علاوه بر مباحث کشاورزی آن، درآمد حاصله به نیت واقف در امر کمک به دانش آموزان صرف خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی بر لزوم توجه مجلس به بحث امامزادگان و لحاظ بودجه برای اجرای ساخت و سازها در امامزادگان تاکید کرد و گفت: کار فرهنگی نیازمند زیرساخت فرهنگی است.
وی ادامه داد: سازمان اوقاف از پیشتازان برنامه‌های فرهنگی است و در این راستا نیز طرح‌های مختلفی چون آرامش بهاری در ایام نوروز، ضیافت الهی در ماه رمضان، نشاط معنوی برای اوقات فراغت دانش آموزان، شمیم حسینی در ماه محرم، مهر تحصیلی برای دانش آموزان و شمیم خدمت را در طول سال اجرا می‌کند.
حسینی خاطرنشان کرد: در امامزادگان نقاط مختلف استان طی ایام مختلف سال برنامه داریم و افتخار می‌کنیم که خاک پاک زائران جگرگوشه‌های اهل بیت (ع) هستیم.
انتهای پیام/
۳۰ درمانگاه وقفی در آذربایجان شرقی وجود دارد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار