در دیدار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با رئیس اتاق بازرگانی تبریز مطرح شد؛

بهره‌مندی از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای توسعه و تامین مالی شرکت‌ها

1402/07/13 - 09:04 - کد خبر: 100697 نسخه چاپی

نصر: در دیدار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با رئیس اتاق بازرگانی تبریز بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای توسعه و تامین مالی شرکت‌ها تاکید شد.

به گزارش نصر، یونس ژائله؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در دیدار با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه شرکت‌های آذربایجان‌شرقی در زمینه ورود به بازار سرمایه مشارکت بالایی ندارند، گفت: شرکت‌های ما تاکنون نتوانسته‌اند از ظرفیت‌های بازار بورس برای تامین مالی و مشارکت استفاده کنند.
وی ضمن انتقاد از نگرش منفی برخی از مسئولان دولتی نسبت به بخش خصوصی گفت: متاسفانه افرادی در بدنه دولت‌ها هستند که اعتقادی به بخش خصوصی ندارند و همین امر مانع از توسعه این بخش می‌شود.
ژائله ادامه داد: بخش خصوصی هر آنچه در توان دارد، برای ثروت‌آفرینی و ایجاد اشتغال در جامعه استفاده می‌کند و در بیشتر موارد نیز در انجام کارهای خیر پیش‌قدم است، بنابراین دولت باید از این بخش حمایت کند، چرا که هر اندازه بخش خصوصی توانمند شود، به همان میزان درآمدهای دولت نیز افزایش می‌یابد.
ژائله خروج سرمایه از کشور را نگران‌کننده دانست و افزود: اگر روند به همین منوال ادامه یابد، خروج سرمایه‌ها از کشور بیشتر خواهد شد.

اگر ثروت‌ ایجاد نکنیم، کسری بودجه دولت حل نمی‌شود
مجید عشقی؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور با تاکید بر وجود کسری بودجه دولت گفت: تا زمانی که ما ثروت ایجاد نکنیم، همیشه کسری بودجه خواهیم داشت، با این حال تولید ثروت توسط بخش دولتی امکانپذیر نیست.
وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در ثروت‌آفرینی گفت: هر اندازه بخش خصوصی بزرگتر شود، سهم دولت نیز از درآمدهای ناشی از آن افزایش می‌یابد.
عشقی با تاکید بر لزوم آشناسازی شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه گفت: برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی در استان‌هایی که ظرفیت اقتصادی بالایی دارند، از اولویت‌های کاری در سازمان بورس به شمار می‌رود، به‌طوریکه طی حضوری که در چند استان داشتیم، نتایج خوبی در خصوص بحث تامین مالی شرکت‌ها از بازار سرمایه به دست آمده است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور با اشاره به برخی از تصمیمات خلق‌الساعه در کشور و تبعات ناشی از آن بر بازار سرمایه گفت: در حال حاضر یکی از سختی‌های کار ما صرف زمان به‌منظور توجیه شرکت‌ها برای ورود به بازار بورس است.
انتهای پیام/
بهره‌مندی از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای توسعه و تامین مالی شرکت‌ها نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار