رئیس مرکز آموزش درمانی شهدا تبریز خبر داد:

انجام بیش از ۲۱ هزار عمل جراحی طی شش ماه اول امسال در بزرگترین بخش ارتوپدی شمالغرب کشور

1402/07/13 - 07:42 - کد خبر: 100692 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز آموزش درمانی شهدا تبریز از انجام ۲۱هزار عمل جراحی در بخش ارتوپدی این بیمارستان طی 6 ماهه  اول امسال خبر داد.

به گزارش نصر، علی فتوحی رئیس مرکز آموزش درمانی شهدا تبریز افزود:از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ تعداد کل عمل های انجام شده در بخش ارتوپدی این بیمارستان ۲۱هزارمورد بوده که هشت هزار عمل به صورت سرپایی در اتاق عمل اورژانس با کمک همکاران خستگی ناپذیر و اساتیدان محترم ارتوپدی انجام یافته.
وی با بیان اینکه در تخت های فعال ارتوپدی این مرکز ۱۸۵بزرگسال و ۳۰تخت فعال کودکان است که مجموع ۲۱۵ تخت فعال وجود دارد گفت:  در اتاق عمل این مرکزنیز ۱۱ اتاق به عمل های ارتوپدی اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد: در بخش های ارتوپدی بیمارستان شهدا با در اختیار داشتن تجهیزات  پیشرفته و همچنین وجود کادر درمانی متخصص و فوق تخصصی  و مجرب جراحی های پیشرفته توسط اساتیدان ارتوپدی بیمارستان صورت می پذیرد.
فتوحی با بیان اینکه بیشترین عمل های انجام شده در این بیمارستان مربوط به بیماران حوادث ترافیکی  است، گفت: یکی از مهمترین عمل های ارتوپدی مربوط به تعویض مفصل  زانو و هیپ ۔شانه و آرنج ، میباشد که از ابتدای سال تا کنون تعداد ۲۵۰عمل تعویض مفصل شامل تعویض مفصل هیپ،  زانو صورت گرفته است.
انتهای پیام/
انجام بیش از ۲۱ هزار عمل جراحی طی شش ماه اول امسال در بزرگترین بخش ارتوپدی شمالغرب کشور نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار