رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

شفافیت یکی از شاخص‌های حکمرانی مطلوب است

1402/07/12 - 19:49 - کد خبر: 100691 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این‌که شفافیت یکی از شاخص‌های حکمرانی مطلوب است، اظهار کرد: در آینده بسیار نزدیک استفاده از هوش مصنوعی به شفافیت بالا منجر می‌شود.

به گزارش نصر، علیرضا منادی، چهارشنبه، ۱۲مهرماه، در افتتاحیه بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی حسابداری که در دانشگاه آزاد واحد تبریز برگزار شد، گفت: جمله‌ای با عنوان حیف و میل در ایران وجود دارد اما کسی که تقوا داشته باشد میل نمی‌کند و نظم و انضباط یک سیستم را بهم نمی‌ریزد.
وی با بیان این‌که بهره‌وری در کشور ما بسیار پایین است، افزود: سیستم اداری کشور مدت زمان بهره وری را ۲۰دقیقه اعلام کرده یعنی شش میلیون کارمند روزانه متوسط ۲۰دقیقه کار می‌کنند که این حیف است.
منادی با اشاره به این‌که در بحث تاب آوری اگر بهره‌وری بالا باشد به تبع جامعه و اقتصاد تاب آورتر خواهند شد، ادامه داد: با افزایش کیفیت آموزشی حسابداران توانمندی پرورش خواهند شد و جامعه می‌تواند به سر منزل مقصود برسد.
وی افزود: نهادهای مالی در رشد اقتصاد آن هم در وضعیت کنونی بسیار مهم هستند. در بحث مالی ملت از دولت قبلی رکب خورد، چرا که رئیس دولت همه را به طرف بورس کشانده و در نتیجه تمام اموال و دارایی مردم از بین رفت.
وی دانشگاه آزاد را بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و یکی از بهره‌ورترین مکان‌ها عنوان کرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های شمالغرب کشور نیز در این همایش گفت: در سال۱۳۹۳ دانشگاه آزاد یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو داشته و در سال۱۳۹۷ به ۸۳۷هزار نفر رسیده و به عنوان دانشگاهی که درصد بالای درآمد آن شهریه بوده و از دولت دریافتی نداشت رسماً در آستانه کامل ورشکستی بود.
فرزاد جهان بین افزود: دانشگاه آزاد در سال ۱۳۹۳، پنج هزار و ۲۰۰میلیارد تومان درآمد داشت که چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن از محل شهریه بوده است.
وی ادامه داد: کاهش دانشجو در این سالها این دانشگاه را با ۴۰۰ واحد و مرکز دچار مشکل اساسی کرده بود اما طی سال‌جاری یک میلیون و ۲۵۰هزار دانشجو عمدتا در مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان این‌که پایداری اقتصادی و تاب آوری با عوامل دیگر نیز همبسته است، گفت: زیرساخت‌ها، تغییر در فرهنگ سازمانی، توجه به مفهوم سازمان یاد گیرنده از عوامل همبسته پایداری اقتصادی و تاب آوری است.
وی ادامه داد: توجه به مفهوم سازمان یادگیرنده بدون تحول در فرهنگ، مرگ حتمی است و پایداری را به همراه نخواهد داشت.
وی با بیان این‌که بخش دولتی ناتوان است و مداخلات غیر معقول دولتی هم مضر واقع می‌شود، گفت: دولت باید در خدمت بخش خصوصی باشد و نه رقیب و مانع آن باشد.

رشد دانش حسابداری زمینه ساز حکمرانی علمی است
به گزارش ایسنا، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: از حوزه‌ی حسابداری هر دو بخش حکمرانی علم و حکمرانی علمی نشأت خواهد گرفت و رشد این دانش و به اجرا درآمدن آن زمینه ساز حکمرانی علم و علمی است.
روح‌الله متفکر آزاد چهارشنبه، ۱۲مهرماه، در افتتاحیه بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی حسابداری که در دانشگاه آزاد واحد تبریز برگزار شد، گفت: به برکت انقلاب اسلامی از ۱۵۰هزار دانشجو به چهار میلیون دانشجو و فارغ التحصیل رسیده‌ایم که نشان از سطح بالای علم و دانش است اما به همان میزان نتوانستیم به ایجاد شغل فکر کنیم.
وی افزود: ما در چگونگی چرخاندن علم مانده‌ایم در حالی که باید این به مرحله‌ای می‌رسید که بگوییم چگونه با علم جامعه را بچرخانیم و این همان حکمرانی علمی است.
وی با بیان این‌که یکی از افتخارات مجلس یازدهم قانون جهش تولید دانش بنیان بود، گفت: تلاشمان بر این بود که شرکت‌های دانش بنیان حلقه واسط و وصل کردن علم به ثروت باشند، اما در علوم انسانی که علومی مرتبط با اداره جامعه بوده و برای حکمرانی علمی لازم است هیچ طرحی ارائه نکرده‌ایم، اکنون باید بیاندیشیم که چگونه در علوم انسانی حلقه‌های میانی و واسط ایجاد شود.
انتهای پیام/
شفافیت یکی از شاخص‌های حکمرانی مطلوب است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار