وزیر ارتباطات خبر داد:

تا پایان سال حدود ۸ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهند گرفت

1402/07/12 - 15:38 - کد خبر: 100673 نسخه چاپی

نصر: وزیر ارتباطات گفت: گسترش فیبر نوری در بیش از ۱۵۰ شهر آغاز شده و ۷۰ شهر آن به پایان رسیده است. همچنین از ۱۴۰۰ شهر در ۵۰۰ شهر مقدمات انجام کار و توافق با شهرداری ها و مدیریت شهری فراهم شده و تقریبا چهارمیلیون خانوار در این زمینه زیرپوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفتند که تا پایان سال به حدود هشت میلیون خانوار خواهد رسید.

به گزارش نصر، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت گفت: به طور مرتب در حال فعالیت هستیم تا سرعت اینترنت ثابت و همراه افزایش یابد و مردم هر چند با تاخیر نتیجه آن را خواهند دید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص گسترش و توسعه شبکه فیبر نوری در کشور ابراز داشت: گسترش فیبر نوری در بیش از ۱۵۰ شهر آغاز شده و ۷۰ شهر آن به پایان رسیده است. همچنین از ۱۴۰۰ شهر در ۵۰۰ شهر مقدمات انجام کار و توافق با شهرداری‌ها و مدیریت شهری فراهم شده و تقریبا چهارمیلیون خانوار در این زمینه زیرپوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفتند که تا پایان سال به حدود هشت میلیون خانوار خواهد رسید.
وی افزود: اولین استانی که به طور کامل زیر پوشش قرار می‌گیرد استان گلستان است و طی یکماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
زارع پور با شاره به رونمایی دستاوردهای فضایی کشور عنوان کرد: طی یک یا دو ماه آینده آزمایش اولیه کپسول زیستی انجام خواهد شد که این کپسول برای اعزام فضانورد به فضا است و مراحل اولیه آن در حال آزمایش است و امید است در پنج سال آینده بتوانیم فضانورد ایرانی در فضا داشته باشیم.
انتهای پیام/
تا پایان سال حدود ۸ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهند گرفت ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار