رییس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

افزایش ۷ درصدی ماموریت‌های اورژانس آذربایجان شرقی

1402/07/12 - 15:21 - کد خبر: 100670 نسخه چاپی

نصر: رییس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در شش ماهه امسال کارشناسان اورژانس استان به ۷۵ هزار و ۸۱۱ ماموریت تصادفی و غیرتصادفی در سطح استان اعزام شدند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

 اصغر جعفری روحی امروز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: ماموران اورژانس ۱۱۵ آذربایجان شرقی از مجموع ماموریت های یاد شده، حدود ۴۴  هزار و ۵۸ ماموریت را در کلانشهر تبریز و بقیه را در سایر شهرستان های استان به انجام رساندند.
وی اظهار کرد: در این مدت ۵۸ هزار و ۴۰۷ ماموریت انجام یافته غیرتصادفی که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد  و ۱۷ هزار و ۴۰۴ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی در سطح استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.
جعفری روحی ادامه داد: در شش ماهه امسال ۲۷هزار و یکصد نفر بیمار غیرتصادفی و تعداد ۱۴ هزار و ۶۴۵ نفر مصدوم تصادفی توسط کارشناسان اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستانی استان منتقل شدند.
وی گفت: ۱۵ هزار و ۴۲۵ بیمار غیرتصادفی و یک هزار و ۸۴۰ مصدوم تصادفی توسط کارشناسان اورژانس در محل حادثه درمان شدند.
رییس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: کارشناسان اورژانس همچنین فوت یک هزار و ۶۴۲ نفر بیمار غیر تصادفی و ۱۸۹ نفر در محل تصادفات رانندگی را تایید کردند.
وی افزود: در گروه بیماران غیر تصادفی که از خدمات اورژانس بهره مند شدند دو هزار و ۵۴۰ بیمار قلبی، یک هزار و ۶۴۷ بیمار تنفسی، یک هزار و ۷۸۲ مورد انواع مسمومیت‌ها بوده است.
انتهای پیام 
افزایش ۷ درصدی ماموریت‌های اورژانس آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار