مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری استان:

۲۸۰۰ تن زباله روزانه در آذربایجان شرقی جمع آوری می‌شود

1402/07/12 - 15:03 - کد خبر: 100666 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌ شرقی از جمع‌آوری روزانه حدود دو هزار و ۸۰۰ تن زباله و پسماند در این استان خبر داد. 

به گزارش نصر، مرتضی موحدنیا در همایش تخصصی بررسی پسماند شهری استان در اهر ضمن اشاره به جمع‌آوری روزانه دو هزار و ۸۰۰ تن زباله در سطح استان گفت: با وجود اجرای قانون مدیریت پسماند در کشور و حضور هیات‌های خارجی در استان برای مشارکت در مدیریت پسماند متاسفانه تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و لازم است برنامه تفکیک و جداسازی پسماند بار دیگر اجرایی شود. 
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد زباله‌ها به صورت خشک هستند، افزود: روش تفکیک و جداسازی زباله‌ها چندین سال پیش انجام شد ولی به نتیجه‌ای منجر نگردید و در این راستا اپلیکیشنی توسط بخش خصوصی و دانش بنیان طراحی شده که مردم بتوانند از خانه جداسازی و تفکیک زباله‌ها را انجام دهند یا مستقیما نسبت به فروش آن‌ها اقدام نمایند و امیدوارم در این دوره بتوانیم با انجام اقداماتی در مدیریت پسماند عملکرد خوبی داشته باشیم.
وی همچنین گفت: عدم تفکیک زباله و تخلیه زباله‌های خانگی، صنعتی، عفونی و .... در یک محل موجب بروز مشکلات و حتی بیماری برای مردم می‌شود که از شهرداری‌ها انتظار داریم برای ساماندهی زباله و مدیریت پسماند برنامه‌ریزی کنند.
شهردار اهر نیز در این جلسه با اشاره به جمع آوری روزانه بیش از ۱۲۰ تُن زباله در زباله‌گاه این شهرستان گفت: از این میزان، ۷۰ درصد زباله تر و ۳۰ درصد شامل زباله خشک می‌باشد. 
محمدباقر خانی افزود: زباله‌گاه شهرداری اهر در حدود ۹ هکتار بوده که مراحل دفن زباله به‌صورت سنتی انجام می‌گیرد و سال گذشته به دلیل جلوگیری از ورود احشام، عملیات حصارکشی را در زباله‌گاه انجام شد و سد جمع‌آوری شیرابه نیز توسط پیمانکار در حال احداث می‌باشد. 
وی از برنامه های اولویت‌دار شهرداری اهر در روزهای آتی را استقرار دستگاه‌های هوشمند و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تفکیک و دفن اصولی زباله در زباله‌گاه این شهرداری عنوان کرد.
انتهای پیام/
۲۸۰۰ تن زباله روزانه در آذربایجان شرقی جمع آوری می‌شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار