مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مطرح کرد:

قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای قصه‌گویان آذربایجان شرقی و کسب سه عنوان برتر

1398/10/02 - 09:38 - کد خبر: 10066 نسخه چاپی

نصر: همزمان با شب یلدا و در سه بخش بین‌الملل، ملی و قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای قصه‌گویان آذربایجان شرقی و کسب سه عنوان برتر بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.

به گزارش نصر، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی گفت: «میرهادی احمدوندی»، «سولماز صادق‌زاده» و «بیتا شهبازی» از آذربایجان شرقی موفق به کسب رتبه‌های برتر بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گوئی شدند.
علی بینش با اعلام این خبر افزود: مراسم اختتامیه بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی همزمان با شب یلدا در سالن مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری در تهران برگزار و برگزیدگان این رویداد بزرگ فرهنگی معرفی شدند.
وی ادامه داد: در بخش بین‌الملل «سولماز صادق‌زاده» از تبریز با قصه «قدم یازدهم» توانست عنوان سوم را به صورت مشترک با قصه‌گویانی از استان خوزستان و تهران کسب کند.
بینش با بیان اینکه گیتی خامنه، مرتضی سرهنگی و اشکان خطیبی داوران بخش بین‌الملل بودند، اضافه کرد: در بخش ملی و قصه‌های دختران و پسران «میرهادی احمدوندی» نوجوان هنرمند و قصه‌گوی تبریزی با قصه «عاقبت اندیشی» توانست نظر داوران نوجوان این جشنواره را کسب و به عنوان قصه‌گوی برگزیده بخش دختران و پسران معرفی شود.
وی همچنین اظهار داشت: در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای نیز «بیتا شهبازی» کودک قصه‌گو و توانمند تبریز، نیز با قصه «زندگی من» رتبه دوم بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را به دست آورد.
بینش خاطر نشان کرد: رسول صدرعاملی، گلاره عباسی، حبیب رضایی، مسعود فروتن و مهدی رجبی داوران این بخش از جشنواره بودند.
گفتنی است، بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گوئی که از ۲۶ آذرماه در تهران آغاز به کار کرده بود با اجرای مراسم اختتامیه در ۳۰ آذر همزمان با شب یلدا با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
لازم به ذکر است، درخشش قصه‌گویان استان در این جشنواره در حالی صورت می‌گیرد که این قصه‌گویان توانسته بودند از بین ده‌ها قصه‌گوی شرکت کننده در رقابت‌های استانی و منطقه‌ای به این رقابت بین‌المللی راه یابند.

انتهای پیام/
قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای قصه‌گویان آذربایجان شرقی و کسب سه عنوان برتر نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار