رئیس قوه قضائیه در تبریز مطرح کرد:

اکثر بانک‌ها ناترازی و اضافه برداشت دارند/ حمایت از آزادی های مشروع یکی از تکالیف محوله من است/  کلید حل معیشت افزایش تولید است 

1402/07/12 - 13:49 - کد خبر: 100656 نسخه چاپی

نصر: رئیس قوه قضائیه گفت: مقام معظم رهبری یکی از چیز هایی که از من خواسته اند و تکلیف من است حمایت از آزادی های مشروع است.

به گزارش نصر، رئیس قوه قضاییه در راس یک هیئت عالی قضایی در بیست‌ و پنجمین سفر استانی خود وارد تبریز شد.
"حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای"  پس از حضور در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی در دیدار با دانشجویان استان در تالار وحدت دانشگاه تبریز گفت: خدا را شاکرم که در جمع شما دانشجویان هستم و از همه شما حاضران تقدیر و تشکر می‌کنم که اجازه دادید من مستمع فرمایشات شما باشم.
محسنی اژه ای خطاب به دانشجویان گفت: مطالبی که فرمودید حقیقتا استفاده کردم و این را بدون تعارف و تملق عرض می کنم، تمامی مطالبی که فرمودید به حق و درست بود.
وی ادامه داد: خداوند این توفیق را داده است که من و شما در این برهه ای از زمان حیات داشته باشیم، زمان بسیار خوبی است برای کسانی که بخواهند عالم و انسان را شناخته و خوب و بد را از هم تشخیص بدهند.
اژه ای خاطر نشان کرد: استقلال کامل و اقتدار و پیشرفت نظام و آرامش و رفاه مردم یکی از مسائل زیربناییش علم و تربیت است.
وی با تاکید بر اهمیت مسائل علمی توضیح داد: اگر در مسائل علمی پیشرفت نکنیم در سایر موضوعات نمی‌توانیم پیشرفت داشته باشیم.
وی به دانشجویان توصیه کرد: از فرصت جوانی و از اساتید خوب حداکثر استفاده را بکنید، آینده به دست شما است، شما جوانان آینده این کشور را می سازید، این اشکالاتی که اکنون می‌بینید ان شا الله در آینده که شما مدیر خواهید شد، نباشد.
رئیس قوه قضائیه گفت: دشمن نهایت تلاشش را می‌کند تا اجازه ندهد ترقی داشته باشیم، تلاشش این است که اعتماد به نفس را از ما بگیرد، می‌خواهد تمام تلاشش را بکند تا بگوید ما حقیریم.
وی اضافه کرد: کاری نکنیم که ناخواسته در زمین دشمن بازی کنیم، داشته های خودمان را کم نگیریم، اشکالات و نواقص حتما باید نقل شود؛ سعی کنیم از داده های خوب غافل نباشیم، اگر ملت عقب افتاده بودیم نیازی نبود تا دشمن این همه تلاش کند، دشمن توسعه را می‌بیند و بخاطر همین در تلاش است.
وی با اشاره به مطالبی که توسط دانشجویان ایراد شد، گفت: مطالبي که فرمودید در دو قسمت بود، بخشی مربوط به قوه قضائیه و بخشی مربوط به غیر قوه قضائیه، این که فرمودید با مردم و دانشجویان بیشتر ارتباط داشته باشید کاملا حرف درستی است. 
وی ادامه داد: تا امروز که 12 مهر است به سه دانشگاه رفتم و با تعدادی از دانشجویان و اساتید جلسات خصوصی و موردی داشتم که هر جلسه ای که بودم واقعا از مطالب استفاده کردم. 
وی خاطرنشان کرد: هیچ قشری از جامعه نیست که نمایندگان آن را ندیده باشم؛
دفتری بنام دفتر ارتباطات مردمی داریم که کارشان فقط پیگیری نامه های مردمی است. 
محسنی اژه ای گفت: امروز که من در خدمت شما هستم، به تمامی 21 شهرستان های استان نیرو فرستادیم و مدیران را برای طرح مسائل در شهرستان ها اعزام کرده ایم.
وی با اشاره به موضوع سند تحول که توسط یکی از دانشجویان مطرح شد، گفت: مطالبی که در مورد سند تحول فرمودید، آقای دکتر صاحب کار یکی از دلسوزان و اساتید متدین مسئول شده اند تا سند را بروزرسانی کنند و از همه نظر خواسته اند، اگر شما هم نظری دارید بفرمایید تا مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به شعار تحول و تعالی در قوه قضاییه تصریح کرد: چگونگی تعامل با دانشگاه در پایان نامه ها و نیازمندی های قوه قضائیه که شما می‌توانید در آن تحقیق کنید و برای آینده کشور و قوه قضائیه می توانید کمک کنید را در دستور کار داریم؛ چرا و چگونه منشا برخی از اتفاقات می افتد. 
وی با بیان این‌که اصلاح و تربیت مجرمین موضوع دیگری است، گفت: بالاخره همه ما گناه می‌کنیم در مسائل مختلف مرتکب جرم می شوند، یکی از وظایف قوه قضائیه این است که آن مجرم را اصلاح کند تا از گذشته خود برگردد.. بستری فراهم کنیم تا بتواند به زندگی عادی خودش برگردد تا به خانواده اش لطمه ای وارد نشود، چه بستری فراهم کنیم که بتواند از لحاظ حقوق مردم جبران کند و بتواند به جامعه برگردد، در این مسئله نیاز به کمک از دانشگاه و حوزه است. 
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر تعریف دقیق از آزادی های مشروع و کمک به آن ها، توضیح داد: مقام معظم رهبری یکی از چیز هایی که از من خواسته اند و تکلیف من است حمایت از آزادی های مشروع است. 
وی ادامه داد: با کمال تاسف هنوز از تعریف آزادی های مشروع کاملا روشن نیست. 
وی گفت: برخی از مسائل وجود دارد که تشخیص موضوع به عرف واگذار شده است، برخی از موضوعات مربوط به تشخیص عرفی است؛ کارشناس باید تشخیص بدهد، مرجع تشخیص موضوع عرف است.
وی با بیان این که همه ما قائل هستیم که یکی از مسائل ما مسئله اقتصادی و معیشتی است، توضیح داد: شعار امسال و چند سال گذشته حاکی از اهمیت این موضوع است، اگر شعار های سال به حق اتفاق بیفتد وضعیت معیشتی متفاوت خواهد بود. 
وی تاکید کرد: افزایش تولید کلید حل این مسئله است، اگر می‌خواهیم از بخش خصوصی استفاده کنیم چگونه باید استفاده کنیم؟ از تبعیض از بی عدالتی همه ما رنج می بریم، بخش خصوصی دنبال منافع شخصی خودش است، چه اقدامی باید بشود که از بخش خصوصی استفاده و تورم را کم و عدالت اجتماعی هم محقق شود؛ توسعه اتفاق بیفتد اما به حقوق کارگری آسیبی نرسد، به محیط زیست اشکال وارد نشود. 
وی گفت: به ما می‌گویند که قوه قضاییه باید جلوی آن‌ها که حقوق عامه را خراب می‌کند بگیرد، ما در مقابل دوگانگی هستیم! ما با حقوق عامه روبه‌رو هستیم یعنی در یک طرف باید جلوی مازوت سوزی را بگیریم و در مقابل اگر جلوی آنها را بگیریم با تخریب صنعت روبرو هستیم.
وی تاکید کرد: دوگانگی ها را باید جمع کنیم، می‌گوییم آقای نیروگاه تو حق نداری از مازوت استفاده کنی، دولت ناگزیر می‌شود که بگوید از مازوت استفاده کن، کدام یک از حقوق عامه در اولویت قرار دارد؟ 
رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: موضوع بانک موضوعی است که من همیشه به آن پرداخته‌ایم، بانک ها اگر اضافه برداشت دارید پس کی مسوول است؟ ما کمبود قانون در این خصوص نداریم. آقای بانک مرکزی آیا تو از همه ظرفیت خود استفاده کرده‌ای؟ اکثر بانک‌ها ناترازی و اضافه برداشت دارند.
وی افزود: شاید جز کسانی هستم که چندین سال است که مسائل مربوط به بانکی را مطرح کرده ام، از سال گذشته اعلام کردم که بانک ها بدانید قبل از این که بروم سراغ مشتری ها سراغ شما خواهم آمد، ما می‌خواهیم در قدم اول امور اصلاح شود و بانک‌ها باید کارها را انجام دهند.
پس از این دیدار رئیس قوه قضائیه با قضات استان نشست خواهد داشت. 
انتهای پیام‌/
اکثر بانک‌ها ناترازی و اضافه برداشت دارند/ حمایت از آزادی های مشروع یکی از تکالیف محوله من است/  کلید حل معیشت افزایش تولید است  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار