خبر/

جدال تیم‌های همسایه جدول در هفت هفتم لیگ برتر فوتبال

1402/07/12 - 13:13 - کد خبر: 100647 نسخه چاپی

نصر: هفته هفتم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران طبق برنامه ای که از سوی سازمان لیگ اعلام شده است در چهار روز برگزار می شود و تیم‌های آلومینیوم اراک و تراکتور که در همسایگی هم در جدول رده بندی قرار دارند در روز نخست از رقابت‌های این هفته در اراک رو در روی هم قرار می‌گیرند.

به گزارش نصر، این دو تیم که وضعیت مشابهی از نظر تعداد برد، باخت، تساوی و امتیاز در جدول دارند و هر دو  با سه برد، دو باخت و بدون تساوی و کسب ۹ امتیاز در رده های سوم و چهارم جدول هستند این هفته برای از بین بردن این تشابه جدولی به مصاف هم می روند و قدر مسلم تیمی که برنده این دیدار باشد ضمن بازکردن فاصله امتیازی، رده خود را نیز بهبود می بخشد اما تساوی به هیچ عنوان به درد این تیم ها نمی خورد و بیشتر به نفع تیم های رقیب خواهد بود.

اراک سازگار با تراکتور
نگاهی به بازی های گذشته دو تیم در ادوار لیگ برتر، نشان می دهد که در ۶ بازی گذشته برتری از آن نماینده اراک بوده و تیم آلومینیوم در سه بازی به برتری رسیده و یک تساوی نتیجه تلاش دو تیم بوده و البته دو باخت هم که هر دوی این باخت ها در اراک و در میزبانی این تیم رقم خورده است.
۶ تقابل این دو تیم در سه فصل اخیر لیگ برتر به جز یک بازی همیشه برنده داشته و که سه برد سهم آلومینیوم و دو برد سهم تراکتور بوده و تراکتوری ها در سه مصافی که با آلومینیوم اراک در خارج از خانه داشته اند این دو برد را به دست آورده اند و در این بازی و در هفتمین رویارویی، به دنبال کسب سومین برد خارج از خانه مقابل نماینده اراک هستند.
نخستین تقابل دو تیم در لیگ برتر در فصل بیست و یکم بود که تراکتور در این بازی در تبریز با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم تازه وارد آلومینیوم اراک شد اما در بازی برگشت این فصل و در اراک با حساب سه بر یک صاحب برتری شد که بهترین برد نماینده تبریز در مقابل نماینده اراک در ادوار لیگ برتر نیز بود.
در فصل بیست و دوم نیز تراکتوری ها در تبریز شکست را پذیرفتند و با نتیجه دو بر صفر مقابل اراکی ها بازی را واگذار کردند و در بازی برگشت این فصل نیز در اراک با یک گل مغلوب شدند تا برتری مجموع دیدارها، از آن نماینده اراک شود.
نتایج فصل گذشته دو تیم نیز به ترتیب دو بر صفر به سود تراکتور در اراک و بدون گل در تبریز رقم خورد و ثابت شد که تراکتور در اراک بهتر نتیجه می گیرد و در واقع این شهر برای تراکتور و نتیجه گرفتن سازگار و مناسب است.
تراکتوری ها در تقابل با آلومینیوم اراک در لیگ برتر در سه بازی خانگی یک مساوی و دو باخت و در خارج از خانه دو برد و یک باخت کسب کرده اند و در مجموع پنج گل زده و پنج گل دریافت کرده و بهترین گلزنان در مقابل این تیم در ادوار لیگ برتر، محمد عباس زاده با دو گل بوده است.

تراکتور با روحیه تر از آلومینیوم اراک
تیم فوتبال تراکتور در هفته پنجم از رقابت های لیگ برتر در خانه هوادار با نتیجه یک بر صفر مقابل این تیم صاحب برتری شد اما اراکی ها در رفسنجان مقابل مس این شهر با دو گل شکست خوردند و بالطبع تراکتوری ها با روحیه بیشتری در این بازی حاضر می شوند.
علاوه بر این تراکتور در دو بازی گذشته نیز صاحب برتری شده و سه برد متوالی در کارنامه شاگردان خمز دیده می شود و این تیم در مصاف با آلومینیوم اراک به دنبال کسب چهارمین برد متوالی و صعود در جدول رده بندی است.

نماینده اراک شکست ناپذیر در خانه
شاگردان مجتبی حسینی در این فصل از رقابت ها در دو بازی خانگی که مقابل حریفان انجام داده اند برنده از زمین خارج شده اند و این برگ برنده آنها در مصاف با تراکتور است، درواقع اراکی در بازی های خانگی با ۶ امتیاز در رده سوم جدول و تراکتوری ها در بازی های خارج از خانه با ۶ امتیاز در رده چهارم هستند.
سرتر بودن تراکتور در بازی های خارج از خانه و نباختن اراکی ها در خانه، و همچنین تلاش دو تیم برای حفظ برتری و کسب سه امتیاز بازی و صعود یا تحکیم جایگاه جدولی، نوید یک بازی حساس در هفته هفتم را می دهد.

راکی این دیدار را سوت می زند
با اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال قضاوت دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و تراکتور تبریز بر عهده عباس راکی داور خوزستانی است.
حسن ظهیری از قم و رحیم حاجی پور از خوزستان به عنوان کمک‌های اول و دوم، راکی را در قضاوت یاری می‌کنند و حسین خانبان هم ناظر داوری این مسابقه است. 
تیم های آلومینیوم اراک و تراکتور از هفته هفتم رقابت های لیگ برتر فردا پنج شنبه ۱۳ مهر و از ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه در اراک به مصاف هم می روند.
اعضای تیم فوتبال تیراکتور جهت انجام این بازی، ساعت ۲۱:۲۰ امشب ۱۲ مهر تبریز را به مقصد اراک ترک خواهند کرد.
انتهای پیام/
جدال تیم‌های همسایه جدول در هفت هفتم لیگ برتر فوتبال خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار