نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تبریز:

آذربایجان شرقی دارای مجموعه‌ای کامل از مراکز فرهنگی، تاریخی و هنری است

1402/07/12 - 12:21 - کد خبر: 100635 نسخه چاپی

نصر: نائب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تبریز، فرش، گلیم، چرم، سوغاتی، شیرینی‌جات و سفال استان را بی‌نظیر در کل کشور عنوان کرد و ادامه داد: آذربایجان شرقی مجموعه‌ای کامل از مناطق و مراکز فرهنگی، تاریخی و هنری را داراست که در کل کشور بی‌نظیر است.

به گزارش نصر، محمد ملکی در گفت‌وگو با ایسنا بر لزوم رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت‌های لازم گردشگری در استان با همراهی استانداری، فرمانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و افزود: با همکاری شرکت‌های مسافربری، شرکت‌های هواپیمایی، هتل داران، سازمان‌های میراث فرهنگی و هواپیمایی و تور لیدرها، کاستی‌های موجود در گردشگری استان را شناسایی و برای رفع آن‌ها در قالب کمیته‌های تخصصی و شورای گفت‌وگو استانی ایفای نقش می‌کنیم.
وی، هوای سردسیری آذربایجان شرقی و به ویژه شهر تبریز را ظرفیتی مناسب برای گردشگری در فصل تابستان عنوان کرد و افزود:‌ هوای مناسب و ایده‌آل شهر تبریز موجب شده است که تا اواسط مهر بیش از ۸۰ درصد از ظرفیت مکان‌های اقامتی رزرو شود.
وی به گردشگری ورزش‌های برفی استان به عنوان پتانسیل گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: در فصل زمستان، ورزش‌های برفی و یخی تاثیر بسزایی در جذب گردشگر دارند ولی متاسفانه ما در این زمینه دچار ضعف هستیم و در راستای حل مشکلات و ایجاد ظرفیت‌های گردشگری با همکاری شورای شهر و شهرداری کلانشهر تبریز در پیست‌های اسکی سهند و پیام اقداماتی انجام خواهیم داد.
ملکی، امکانات مکان‌های اقامتی آذربایجان شرقی را ایده‌آل عنوان کرد و گفت: ما در استان، پنج هتل پنج ستاره و تعداد زیادی هتل‌های چهار و سه ستاره داریم که برای همه قشر و طیف از جامعه مناسب هستند.
وی به نقش و اهمیت کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری در حل مسائل در عرصه صنایع دستی تاکید کرد و افزود: این کمیسیون در راستای حل مشکلات در حوزه‌های فرش و صنایع دستی با اصناف، اتحادیه‌ها و فعالان این عرصه همکاری لازم را دارد.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی دارای مجموعه‌ای کامل از مراکز فرهنگی، تاریخی و هنری است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار