یادداشت/

هوش مصنوعی، تهدید یا فرصت؟

1402/07/12 - 11:13 - کد خبر: 100628 نسخه چاپی

نصر: هوش‌های مصنوعی به صورت نرم‌افزاری نوشته می‌شوند و در تلاشند که اطلاعات کامل و جامعی در مسیر رسیدن به یک هدف، به کاربران خود ارائه دهد.

هوش مصنوعی به یکی از مهم‌ترین موضوعات جالب ‌‌و پرهیجان دنیای کنونی تبدیل شده و بخش بزرگی از زندگی روزمره ما انسان‌ها را تحت تاثیر قرار داده که این تاثیر، روز به روز نیز در حال افزایش است.
در این فرآیند، نرم افزارهای هوش مصنوعی باید توانایی یادگیری و بهینه سازی را داشته و در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن، نتیجه‌گیری‌های خود را به صورت خروجی مورد نیاز به کاربر بازگرداند.
امروزه، میزان داده‌هایی که توسط انسان و ماشین‌ها ایجاد می‌شود آنقدر زیاد است که جذب، تفسیر و تصمیم گیری‌های پیچیده بر اساس آن داده‌ها از توانایی انسان فراتر رفته فلذا هوش مصنوعی پایه و اساس تمام یادگیری رایانه‌ها را تشکیل داده و آینده تصمیم گیری‌ها را تحت الشعاع قرار می دهد.
بدون شک، ادامه فعالیت و بروزرسانی هوش‌های مصنوعی، فناوری را جایگزین تمامی فعالیت‌های انسانی در آینده نزدیک کرده و علاوه بر افزایش هیجان اجتماعی، رقابت شطرنجی در بخش های مختلف زندگی انسان ها را نیز باعث خواهد شد.
در مدت زمان اندکی که از ظهور پدیده ای به نام هوش مصنوعی در جهان می گذرد ؛این موضوع به یکی از جدی ترین موضوعات مورد توجه دولت‌ها و حتی متخصصین تمامی رشته‌های علم و فناوری، تبدیل شده است.
برخی ها معتقدند که پیشرفت بیشتر هوش مصنوعی، تهدیدی در زندگی عادی بشر، قلمداد می شود و برخی دیگر نیز که اکثریت را تشکیل می دهند بر این باورند که با استفاده از هوش مصنوعی می توان بسیاری از فرآیندهای کسب و کار را به تنهایی انجام؛ حجم کار نیروی انسانی را کاهش و بازدهی مفید یک سازمان را افزایش داده و در زمان،  هزینه و بسیاری از منابع دیگر صرفه جویی کرد.
بدون شک با استفاده صحیح از این تکنولوژی ارزشمند در کشور، می توان به بسیاری از موفقیت ها در کمترین مدت زمان ممکن، دست یافته و در بخش های مختلف همچون آنالیز بازی های ورزشی و .... با مدعیان معدود این غول دنیای فناوری به رقابت پرداخت.

محمود حاجی استاد نورانی، کارشناس رسمی فیفا و طراح ربات آنالیزور بازی‌های فوتبال
انتهای پیام/
هوش مصنوعی، تهدید یا فرصت؟ نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار