آغاز به کار هجدهمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی در تبریز

1402/07/12 - 11:09 - کد خبر: 100625 نسخه چاپی

نصر: هجدهمین کنگره بین المللی جراحی‌های کم تهاجمی امروز سه‌شنبه یازدهم مهر ماه ۱۴۰۲ با حضور جراحان کشور در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش نصر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رییس کنگره در آیین افتتاحیه این رویداد علمی در پیامی با تاکید بر ضرورت توجه به برگزاری برنامه‌های شاخص علمی و تخصصی در دانشگاه گفت: همفکری در عرصه علمی بدون شک به توسعه فعالیت های تخصصی پزشکی کمک خواهد کرد.
“بهمن نقی پور”، ابراز کرد: تبادلات علمی بین اساتید، توسعه علمی کشور را در پی دارد.
وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان در طی سال‌های گذشته گفت: خوشبختانه شاهد پیشرفت جراحی‌های کم تهاجمی در سطح کشور هستیم و استان آذربایجان شرقی نیز در این عرصه موفق ظاهر شده است.
نقی پور اظهار کرد: امروز شاهد حضور جمع کثیری از متخصصین حوزه جراحی در شهر تبریز هستیم و امیدواریم این دورهم بودن ها تبادلات علمی را در پی داشته و شاهد ارتقا سطح علمی این حوزه در سطح کشور باشیم.
در ادامه این کنگره  “حسین سعیدی مطهر” رییس انجمن جراحان درون بین کشور ضمن ابراز خرسندی از میزبانی تبریز از جراحان کم تهاجمی گفت: امروز هجدهمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی در تبریز برگزار می‌شود و امیدواریم در تداوم این نشست، این رویداد تخصصی به صورت سالانه در شهرهای دیگر نیز هرچه پربارتر و مفیدتر برگزار شود و در خدمت اساتید بزرگوارمان باشیم.
 

وی تصریح کرد: رشته‌های مختلفی در بحث‌ جراحی‌های کم تهاجمی درگیر هستند و امیدواریم با همسویی و همکاری گروه‌های مختلف جراحی زیر نظر و راهنمایی‌های جراحان برجسته کشور جایگاه ارزنده طب و جراحی را ارتقا دهیم.
سید ضیاءالدین راثی هاشمی دبیر علمی هجدهمین کنگره بین المللی جراحی‌های کم تهاجمی نیز در آیین افتتامیه این کنگره گفت: امسال نیز همچون کنگره‌های قبلی تلاش شده است تا فضای حاکم بر کنگره از شور و شعف علمی برخوردار باشد و امکان تبادل نظر و تجارب را بین همکاران رشته‌های مختلف فراهم کنیم.
وی با اشاره به حضور اساتید برجسته جراحی‌های کم تهاجمی در این کنگره گفت: حضور مغتنم اساتید با تجربه و جراحان جوان این فرصت را مهیا می‌کند تا مطالب علمی نوین و موضوعات قابل بحث در قالب سخنرانی و در میزگردهای علمی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.
وی از ارائه ۱۰۰ سخنرانی تخصصی در این کنگره خبر داد و افزود: کمیته علمی با همکاری انجمن جراحی درون بین از حدود ۸ ماه گذشته برای حضور بیش از ۱۰۰ سخنران داخلی و همچنین ارتباط تصویری با سخنرانان مقیم خارج از کشور از جمله امریکا، سوئیس، آلمان و فرانسه برنامه‌ریزی کرده و تدارک لازم را دیده است و در این کنگره بیش از ۱۵۰ مقاله و سخنرانی ارسالی توسط کمیته علمی بررسی و در نهایت ۱۰۰ سخنرانی و هشت میزگرد و پنل انتخاب شده است.
هاشمی با اشاره به امتیاز بازآموزی این کنگره اظهار کرد: از نکات حائز اهمیت دیگر آموزش مداوم پزشکی است که برای این کنگره در نظر گرفته شده است.
وی گفت: حضور گسترده استادان و محققان کشورمان در این مجمع علمی بی‌شک مهمترین علت بالا بودن سطح علمی کنگره است و مشارکت محققان و پزشکان معروف و مشهور از داخل و خارج از کشور در کنگره مایه مباهات ماست.
دبیر علمی هجدهمین کنگره بین المللی جراحی‌های کم تهاجمی افزود: ما بر این باوریم که مباحث مطروحه نشست‌های علمی و گفتگوهای متفکرانه موجب پیشرفت روزافزون تحقیقات و ارتقای دانش جراحی در بین عزیزان خواهد شد. 
گفتنی است؛ در این کنگره از دکتر هوشنگ کوششی بنیانگذار جراحی لاپاراسکوپی در شمالغرب کشور تجلیل به عمل آمد.
کوششی طی سخنانی در این مراسم گفت: برایم بسیار پر اهمیت بود که بعد از ۳۰ سال به چنین مراسمی برای تجلیل دعوت شدم.
وی گفت: باور دارم که کوچکترین خدمت در نظر جامعه بی ارج نمی ماند.
وی خاطرنشان کرد: می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم از اساتیدم که در دوره دانشجویی تحول بزرگی را در بحث‌های پزشکی و جراحی به وجود آوردند از جمله استاد دانشور، استاد ناسی‌زاده، استاد پورزند و بسیاری از اساتید دیگر که از آنها علم آموختم تقدیر کنم.
هجدهمین کنگره بین المللی جراحی‌های کم تهاجمی از امروز به مدت سه روز در مجتمع پتروشیمی تبریز در حال برگزاری است.
انتهای پیام/
آغاز به کار هجدهمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی در تبریز سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار