خبر/

تثبیت مالکیت ۴۰ درصد اراضی زراعی کشور

1402/07/11 - 14:25 - کد خبر: 100595 نسخه چاپی

نصر: حدود هفت میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور، تثبیت مالکیت و منتج به صدور سند شده است.

به گزارش نصر، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تبریز گفت: با وجود چالش های مختلف و موانع قانونی، تاکنون ۴۰ درصد از اراضی زراعی کشور، معادل حدود هفت میلیون هکتار، تثبیت مالکیت و منتج به صدور سند شده است.
بابایی صبح امروز در جلسه رؤسای واحدهای ثبتی آذربایجان شرقی افزود: اميدواريم با تصویب برنامه هفتم توسعه و امکان صدور اسناد برای همه قطعات کشاورزی در این قانون و اصلاح برخی قوانین، سرعت صدور اسناد در پهنه های زراعی را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی در صدور سند برای زمین های کشاورزی، بالاتر از میانگین کشوری است و بیش از ۴۵ درصد از اراضی کشاورزی در این استان تثبیت مالکیت شده است.
معاون رئیس قوه قضائیه، صدور سند برای اراضی شهرک های صنعتی را از برنامه‌های مهم سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای حمایت از تولید اعلام و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال بیشتر این شهرک ها در مناطق مختلف کشور تثبیت و سنددار شوند.
بابایی، آذربایجان شرقی را از استان‌های پیشرو کشور در اجرای این برنامه بیان کرد و افزود: در ۱۴ شهرک صنعتی این استان برای چهار هزار و ۳۰۸ قطعه تولیدی به مساحت دو هزار و ۲۲۷ هکتار سند مالکیت صادر شده است.
در این نشست، آخرین وضعیت پیشرفت حدنگار در واحدهای ثبتی ۲۹ گانه آذربایجان شرقی بررسی شد.
به گفته افخمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی، عملیات حدنگاری در ۷۵ درصد اراضی استان انجام شده است و تا دو سال آینده با اتمام این طرح، همه اراضی استان دارای سند مالکیت خواهد شد.
انتهای پیام/
 تثبیت مالکیت ۴۰ درصد اراضی زراعی کشور نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار