یک کارشناس مذهبی:

پیامبر اکرم(ص) عامل وحدت میان مسلمانان هستند

1402/07/11 - 12:56 - کد خبر: 100587 نسخه چاپی

نصر: یک کارشناس مذهبی پیامبر(ص) را عامل وحدت میان مسلمانان عنوان کرد و افزود: خدا، قرآن، پیامبر و قبله واحد نقاط اشتراک و عامل وحدت میان مسلمانان هستند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام مجتبی نظری در گفت‌وگو با ایسنا بر لزوم توجه به نقاط اشتراک میان تمام مسلمانان تاکید کرد و افزود: مسلمانان باید برای تحقق امت اسلامی قرآن، قبله و پیامبر(ص) به عنوان نقاط اشتراک محور وحدت قرار داده و یکدیگر را به آن دعوت کنند و در راستای مقابله با فضا سازی کانال‌های ماهواره‌ای وهابیت که ادعای تحریف قرآن توسط شیعیان را دارند، مقابله کنند.
وی به افزایش مراودات و تعاملات ائمه جمعه اهل سنت و شیعه برای افزایش وحدت تاکید کرد و گفت: اگر ارتباط حوزه‌های علمیه اهل سنت و شیعیان، مراودات میان ائمه جمعه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در روستاهایی که از هر دو مذهب شیعه و سنی در آن وجود دارد، افزایش یابد می‌توانند در راستای جهاد تبیین بر توطئه و خباثت‌های دشمنان غلبه کنند.
وی به تلاش و زحمات آیت الله بروجردی، شیخ شلتوت، حوزه علمیه قم و دانشگاه الازهر مصر و هم‌چنین در عصر حاضر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در ایجاد یکپارچگی و وحدت میان مسلمانان اشاره کرد و ادامه داد: علمای بزرگ در طول تاریخ بر اتحاد، یکپارچگی، وحدت، تشکیل تمدن اسلامی، آزادی فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی که از آرمان‌های مسلمانان جهان است تاکید کرده‌اند.
نظری، موفقیت دشمن را مرهون ضعف و کوتاهی مسلمانان عنوان کرد و گفت: مسلمانان اشتراکات زیادی از جمله اعتقاد به اصول دین دارند و باید به آن‌ها توجه کنند ولی متاسفانه با تلاش‌های دشمنان ما در مسائل جزئی و کوچک اختلافی میان شیعه و سنی تمرکز کرده‌ایم.
وی، کنفرانس بین‌المللی وحدت به میزبانی ایران اسلامی را فرصت و زمینه‌ای مناسب و ایده‌آل برای افزایش تعاملات عنوان کرد و ادامه داد: ایران اسلامی با برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت، دعوت از علمای اهل سنت و برگزاری کمیسیون‌های مشترک می‌تواند در راستای وحدت مسلمانان نقش بسزایی را ایفا کند و هم‌چنین مهمانان این همایش باید از میان افراد صالح و صلاحیت دار باشند که موجب ایجاد فتنه و تفرقه نشوند.
انتهای پیام/
پیامبر اکرم(ص) عامل وحدت میان مسلمانان هستند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار