مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد:

خطر سیل و آب گرفتگی در آذربایجان شرقی

1402/07/10 - 16:22 - کد خبر: 100568 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با هشدار و اعلام احتمال آبگرفتگی و سیل در برخی نقاط به خصوص نقاط شمالی و شرقی استان به خصوص ارسباران، گفت: مردم از اتراق در مجاورت یا نزدیکی بستر و جوار رودخانه ها به جد پرهیز کنند.

به گزارش نصر: محمد هنربر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هشدار نارنجی صادر شده توسط سازمان مدیریت بحران اظهار کرد: با توجه به اطلاعیه هواشناسی استان در خصوص فعالیت سامانه بارشی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها نسبت به اتراق در حاشیه رودخانه ها باید اجتناب شود.
وی همچنین بر لغو سفرهای غیر ضرور تاکید کرد و از دستگاه های اجرایی خدمات رسان و امدادی خواست آمادگی لازم را برای مدیریت سیل داشته باشند.
هنربر پاکسازی کانال ها و آبروها را ضروری دانست و از کشاورزان هم خواست به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند.
وی با تاکید مجدد بر رعایت احتیاط در سفرهای ضروری برون شهری، لغو سفرهای غیرضرور و فعالیت های کوهنوردی را توصیه کرد.
وی ادامه داد: آب گرفتگی معابر عمومی و لایروبی کردن مسیل ها و رودخانه‌ها در نواحی مستعد بارش و تگرگ، اختلال در تردد و مه گرفتگی، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه‌های سبک و شکستن درختان از جمله مخاطراتی است که باید مراقبت های لازم از طرف مردم و مسئولان انجام گیرد.
به گزارش ایرنا بر اساس اطلاعیه مدیریت بحران آذربایجان شرقی و اداره کل هواشناسی فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در تمام نواحی به خصوص نیمه شمالی و شرقی استان به ویژه منطقه ارسباران و بارش باران به صورت رگبار و رعد و برق همچنین وزش باد گاهی تا نسبتا شدید پیش بینی می شود.
انتهای پیام/ 
 
خطر سیل و آب گرفتگی در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار