استاندار آذربایجان شرقی:

شعار فرزند کمتر زندگی بهتر، توطئه جهانی علیه ایران

1402/07/10 - 15:17 - کد خبر: 100560 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: طرح شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» در سال‌های گذشته، توطئه جهانی ضد کشور ما بود.

به گزارش نصر، عابدین خرّم امروز در مراسم واگذاری زمین به یک هزار خانواده دارای سه فرزند و بیشتر استان افزود: هیچ کشوری در دنیا با فرزند کمتر به قدرت نرسیده است و کشور‌هایی که از پیشرفت برخوردار شده اند، پرجمعیت هستند.
وی عامل بقا و دوام یک کشور را جمعیت دانست و ادامه داد: اگر کشوری دارای هر چقدر سرزمین بزرگ و امکانات مادی زیاد و زیرساخت‌های مختلف داشته باشد، ولی جمعیت ساکن نداشته باشد، دارای هیچ ارزشی نبوده و مردم سایر کشور‌ها امکانات این سرزمین را به تاراج خواهند برد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای داشتن ایران قوی و قدرتمند در دنیا و سربلند در مقابل کشور‌های منطقه باید روز به روز جمعیت کشور افزایش یابد و برای جوانی جمعیت تلاش کرد.
خرّم ادامه داد: یکی از عواملی که می‌تواند به افزایش جمعیت یک کشور کمک کند، اصالت و نجابت خانواده است و اگر خانواده در یک مملکت پایدار باشد و زندگی مشترک و ازدواج در آن رونق داشته باشد، آن کشور از لحاظ تولید مثل و افزایش جمعیت روز به روز با ترقی و تعالی مواجه می‌شود.
وی با قدردانی از خانواده‌هایی که با وجود کمبود‌ها و مشکلات زندگانی خود را حفظ کرده و گرم نگه می‌دارند، یادآور شد: خانواده‌هایی که با کوچکترین مشکل متارکه می کنند و از هم پاشیده می‌شوند، موجب غضب خداوند قرار گرفته و موجب می‌شوند جامعه سست و بی بنیان شود.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: خانواده، ازدواج، سازگاری با کمبود‌ها و فرزند آوری از عوامل رشد و پیشرفت یک جامعه بوده و وجود یک یا دو فرزند در خانواده گرمابخش کانون خانواده نبوده و احتمال دارد با بروز یک تصادف، حادثه یا مریضی، ریشه خانواده بخشکد.
خرّم با بیان اینکه برای ماندگاری یک مملکت نیاز است تا هر خانواده سه تا هفت فرزند داشته باشد افزود: کسب و کار، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع و سایر حوزه‌ها وابسته به جمعیت است.
وی اظهار کرد: وجود خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر برای جامعه الگو بوده و فعالان حوزه فرهنگ و هنرمندان باید در خصوص افزایش تولید مثل، فرزندآوری و جوانی جمعیت تبلیغ و ترویج کنند.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: کشور‌های اروپا بعد از ۵۰ سال تجربه کنترل جمعیت، شکست خورده و هم اکنون سیاست‌های خود را به سمت افزایش جمعیت سوق داده اند.
عابدین خرّم با انتقاد از ترویج فرهنگ نگهداری سگ و گربه در خانواده‌ها به جای فرزندآوری ادامه داد: خون و نفس انسان الهی بوده و باید این نفس با انسان هم نفس شود نه با حیوانات.
وی با تاکید بر اینکه تمام بانک ها، مسئولان ادارات و سازمان‌های این استان از جمله راه و شهرسازی و بنیاد مسکن به تامین زمین و مسکن برای خانواده‌ها موظف و مکلف شده اند یادآور شد: سازمان‌های ذیربط باید به فکر تامین نیاز‌های خانواده‌ها برای توسعه جوانی جمعیت و ازدواج در جامعه باشند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: در این مراسم به صورت نمادین یک هزار قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهدا می‌شود.
امیر بخشی زاده با بیان اینکه این زمین‌ها در ۱۹ شهر استان به خانواده‌ها واگذار می‌شود افزود: هم اکنون یک هزار و ۷۴۴ خانواده در استان واجد شرایط دریافت زمین در این طرح هستند.
وی اظهار کرد: در اجرای طرح جوانی جمعیت مشکلی در تامین زمین در آذربایجان شرقی وجود ندارد و دو هزار قطعه زمین در این طرح آماده شده است و این استان از استان‌های پیشرو در واگذاری زمین در این طرح است.
مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در استان، گفت: در این طرح حدود ۲۹۵ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۵۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.
بخشی زاده ادامه داد: در این طرح طی چهار سال باید ۲۰۰ هزار واحد مسکن ساخته شود که در دو سال اخیر ۸۵ هزار واحد مسکن در سطح روستا‌های و شهر‌های در حال ساخت است.
در این مراسم به صورت نمادین به تعدادی از خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر سند زمین اهدا شد.
به عقیده کارشناسان امور اجتماعی کشور نامناسب بودن شرایط اقتصادی و مشکلات تامین معیشت، نبود مسکن و قیمت سرسام آور اجاره بها، بیکاری و افزایش فاصله طبقاتی در سالهای گذشته موجب شده است تا میزان ازدواج و فرزندآوری در کشور کاهش یابد و مسئولان باید بیش از گذشته برای حل معضلات اقتصادی و رفع شرایط بد معیشتی تلاش کنند تا خانواده ها به ازدواج و فرزندآوری ترغیب شوند.
انتهای پیام/
شعار فرزند کمتر زندگی بهتر، توطئه جهانی علیه ایران نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   حسن كريم زاد   8 ماه پیش  

آخى بو اؤلانلارا نه ايش گورموسوز كى ،؟
پژوهشیار