با هدف معرفی سنت‌های قدیمی؛

جشنواره ملی انگور در ارومیه برگزار می‌ شود

1402/07/10 - 13:05 - کد خبر: 100549 نسخه چاپی

نصر: با هدف معرفی سنت‌های قدیمی و محصول تولیدی انگور آذربایجان غربی، جشنواره ملی انگور در ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، آذربایجان غربی یکی از استان‌های برتر تولید کننده انگور در کشور به شمار می‌رود و سالانه افزون بر ۲۸۰ هزار تن انگور از باغ های آذربایجان غربی برداشت می‌شود و بیش از ۵۰ رقم از این میوه در استان کشت می‌شود که از جمله آنها می‌توان به یاقوتی، خلیلی، حسینی، ریش بابا، دانه بلند، کشمشی و قرمز اشاره کرد. هر ساله برای معرفی انگور تولیدی و محصولات به دست آمده از انگور نظیر دوشاب، کشمش، مویز، سرکه و....جشنواره تحت عنوان جشنواره انگور در ارومیه برگزار می‌شود.
امسال نیز طبق روال سالیان گذشته دهکده ساحلی چی چست به مدت یک هفته  از ششم تا چهاردهم مهر ماه میزبان جشنواره ملی انگور است.
در این جشنواره، ظرفیت‌های تولید، فرآوری و صنایع تبدیلی انگور در ارومیه در معرض دید عموم قرار گرفته است. محل های تهیه دوشاب، مراحل زراعت و باغبانی در روستاهای آذربایجان غربی، زندگی عشایری، تهیه آش و نان سنتی و غرفه‌های مراکز ارائه خدمات گردشگری و مسافرتی و برگزاری جنگ‌های شادی با حضور هنرمندان معروف استانی و کشوری از جمله بخش های این جشنواره به شمار می‌روند. یکی از مهمترین جلوه‌های روزهای گذشته جشنواره که تا پاسی از شب نیز ادامه داشت، حضور پرشور مردم در دهکده ساحلی چی چست بود به طوری که ترافیک بسیار سنگینی برای ورود به این دهکده ایجاد شده بود.
از بخش های قابل توجه این جشنواره پخت رب و دوشاب است که بازدید کنندگان می‌توانند این محصول را بدون واسطه از تولید کنندگان خریداری کنند. این جشنواره تا جمعه ۱۴ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ میزبان شهروندان ارومیه‌ای و گردشگران بازدیدکننده است.
انتهای پیام/
 جشنواره ملی انگور در ارومیه برگزار می‌ شود ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار