رئیس هیات کوهنوردی آذربایجان شرقی؛

غارها گنجینه پنهان طبیعت هستند

1402/07/10 - 12:41 - کد خبر: 100545 نسخه چاپی

نصر: اولین جلسه کارگروه بررسی آیین نامه و دستورالعمل حق حفاظت و بهره بردارری از غارها به ریاست جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

به گزارش نصر، میرعلی آقاسیدی رئیس هیات کوهنوردی آذربایجان شرقی در این خصوص اظهار کرد: غارها گنجینه پنهان طبیعت هستند و باید با برنامه ریزی اصولی و دقیق جهت حفاظت از انها اقدام کرد.
وی با اشاره به جایگاه فنی و تخصصی هیات کوهنوردی افزود: هیات کوهنوردی استان بعنوان نهاد فنی و تخصصی آمادگی کامل را جهت ارائه خدمات فنی، نمونه برداری و نقشه برداری داخل غارهای استان را دارد. 
آقاسیدی با تقدیر از اداره کل حفاظت محیط زیست جهت برگزاری این کارگروه اظهار داشت: تا امروز غارهای استان بدون هر گونه حفاظت و مدیریت لازم مورد کاوش گروه های مختلف قرار گرفته که منجر به بروز حوادث ناگوار و تخریب هایی شده اند که امید است با تعیین مقررات مورد نیاز در این کارگروه شاهد حفاظت اصولی و بهره برداری مناسب باشیم.
گفتنی است: شناسايي، مطالعه و تهيه طرح جامع حفاظت و بهره برداري از غارها، برنامه ريزي و تنظيم دستورالعمل، امور فرهنگي، آموزشي و همكاري هاي بين المللي در خصوص نحوه حفاظت و ‏بهره برداري از غارها و هماهنگي بين دستگاه هاي ذي ربط با رعايت قوانين و مقررات مربوط، بر عهده این كارگروه مي باشد. 
انتهای پیام/
غارها گنجینه پنهان طبیعت هستند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار