رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه:

خواستار ایجاد کانال مالی دو طرفه میان ایران و ترکیه هستیم

1398/02/09 - 11:23 - کد خبر: 1005 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه خواستار ایجاد کانال مالی دو طرفه میان ایران و ترکیه شد و گفت: ایجاد یک کانال مالی دو طرفه در شرایط تحریم خواهد توانست تجارت دو کشور را تسهیل و مشکلات را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار نصر، "رضا کامی" در دیدار با سفیر جمهوری ترکیه در ایران که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز انجام شد، گفت: خارج از موضوع تحریم ها، ایرانی ها با مشکلات دیگری در ترکیه مواجه اند که خارج از اراده مقامات ارشد دو کشور است.

وی افزود: این مشکلات بیشتر در بدنه اجرایی و در سطح مدیران میانی و اجرایی ترکیه ایجاد می شود که لازم است با هماهنگی های دو طرف این مشکلات در جهت تسهیل تجارت دو کشور رفع شوند.

کامی خواستار ایجاد کانال مالی دو طرفه میان ایران و ترکیه شد و گفت: ایجاد یک کانال مالی دو طرفه در شرایط تحریم خواهد توانست تجارت دو کشور را تسهیل و مشکلات را برطرف کند.

وی افزود: متاسفانه گشایش اعتبار برای تجار ایرانی در ترکیه به سختی انجام می شود و اکثرا درخواست ها از سوی هالک بانک ترکیه عودت داده می شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه ادامه داد: من فکر نمی کنم تحریم ها بتواند تاثیر زیادی در روابط تجاری دو کشور داشته باشد، چرا که قبلا هم در اوج تحریم ها ما به تراز تجاری 22 میلیارد دلاری بین دو کشور دست یافته ایم و باز هم می توانیم به این رقم و بالاتر از آن با همکاری های نزدیک دو طرف دست پیدا کنیم.

کامی در ادامه به مشکلات ترانزیتی در مرز دو کشور هم اشاره کرد و گفت: در بحث ترانزیت کالا هم اخیرا مشکلاتی ایجاد شده که بیشتر به دلیل اعمال نظرهای شخصی مدیران منطقه ای گمرگی بوده و می توان به راحتی آن ها را حل کرد.

وی در پایان گفت: در بحث تعرفه های تجارت ترجیحی هم لازم است تجدیدنظرهایی صورت بگیرد تا بتوانیم شاهد تسهیل تجارت دو طرف باشیم.

انتهای پیام/

خواستار ایجاد کانال مالی دو طرفه میان ایران و ترکیه هستیم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار