حملات تروریستی مرگبار در پاکستان؛ انگشت اتهام اسلام آباد به سوی هند و افغانستان

1402/07/09 - 14:14 - کد خبر: 100497 نسخه چاپی

نصر: رسانه پاکستانی اکسپرس تریبیون در گزارشی با اشاره به انفجار تروریستی در ایالت بلوچستان این کشور و با استناد به سخنان «سرفراز بوگتی» وزیر کشور پاکستان، دستگاه اطلاعات هند را عامل طراحی این ناآرامی و اتباع افغانستان را هم مجری این طرح تروریستی دانسته است.

به گزارش نصر، رسانه پاکستانی اکسپرس تریبیون در گزارشی نوشت: در جریان حمله تروریستی روز جمعه در مراسم جشن میلاد نبی اکرم(ص) در ماستونگ بلوچستان پاکستان، ده ها انسان بی گناه جان باختند.
در همین حال، پلیس پاکستان حمله انتحاری دیگری را در مسجد در منطقه هانگو خنثی کرده و از وارد شدن خسارتی بزرگ به مردم جلوگیری کرد.
چهار تن از نیروهای امنیتی نیز در حمله تروریستی در منطقه سامبازه ژوب به شهادت رسیدند اما کسانی که غیرنظامیان بی گناه و مسلمانان بی پناه را در روز عید میلاد پیامبر(ص) هدف قرار دادند، نه مسلمان هستند و نه پاکستانی.
این رسانه پاکستانی نوشت: دشمن همیشگی که همواره به دنبال آسیب رساندن به پاکستان است، می خواهد با انجام این گونه حوادث تروریستی، مردم خود و جهان را از مشکلات داخلی و خارجی خود منحرف کند.
این رسانه مدعی شد که دستگاه اطلاعات و امنیت هند RAW، به طور مستقیم در کشتار سیک ها در کانادا دست دارند و به همین دلیل در جهان آنها را یک دولت تروریستی می نامند و تحت فشار شدید قرار گرفته اند.
یک حساب کاربری هندی در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) ادعا کرده است که هند با کشتن معاون رییس پلیس در برابر معاون رییس پلیس (که در حمله تروریستی در جامو و کشمیر با ۷ نیروی پلیس دیگر کشته شد)، انتقام گرفته است. این اعتراف، سیاست هند برای انجام تروریسم در سراسر جهان را تأیید می کند.
این رسانه پاکستانی در ادامه مدعی شد که هند از تحریک طالبان پاکستان و داعش برای تروریسم و گسترش ناآرامی در پاکستان حمایت مالی کرده است. پاکستان قبلاً شواهد انکارناپذیری از دخالت هند در تروریسم در پاکستان به جهان ارائه کرده است. «کلبوشان یادیو»، مامور دستگاه اطلاعات هند در سالهای گذشته در حال دامن زدن به تروریسم در بلوچستان دستگیر شده است. تروریست های تحریک طالبان پاکستان، داعش و ارتش آزادی بخش بلوچستان ابزار دشمن هستند و از افغانستان اقدام می کنند و هیچ فرصتی را برای انجام هر کار پلید برای دست یافتن به منافع مالی از دست نمی دهند.
اکسپرس تریبیون نوشت : ما نباید شک کنیم که دشمن همیشگی ما به طور مستقیم یا غیرمستقیم پشت این اقدامات ضد اسلامی و ضد پاکستانی است. کانون این اقدامات تروریستی نیز در افغانستان است که به طور مداوم علیه پاکستان مورد استفاده قرار می گیرد. این حوادث موضع پاکستان را مبنی بر اینکه افغانستان همواره پناهگاه گروه های تروریستی ضد پاکستانی تحریک طالبان پاکستان و داعش بوده است، اثبات می کند.
زمان اطمینان از اخراج پناهجویان غیرقانونی افغان در پاکستان فرا رسیده است زیرا تروریست ها و عناصر جنایتکار در میان این مهاجران غیرقانونی پنهان شده و به مردم بی گناه پاکستان حمله می کنند.
این رسانه در پایان پیوند افغانستان و هند عامل اصلی ناآرامی در پاکستان دانسته است.
پیش از این «سرفراز بوگتی»، وزیر کشور پاکستان مدعی شد شاخه تحقیقات و تحلیل (RAW)، در حملات تروریستی اخیر در بلوچستان دست داشته است.
او در صحبت با رسانه ها در کویته ادعا کرد: کسانی که نقش یک تسهیلگر را بازی می کنند، هرکسی که این کار را انجام می دهد (هر کسی باشد، هر چه اسمش را بگذارید) همه آنها برای ما یکسان هستند، همه ریشه های یکسانی دارند و شاخه تحقیقات و تحلیل هند، پشت همه آنها است.
وزیر کشور پاکستان افزود: نقاط تاریک همه حوادثی که قبل از این اتفاق افتاده است، کشف شده اند (همه حوادث مهمی که در بلوچستان رخ داده است) و دخالت شاخه تحقیقات و تحلیل هند پشت همه آنها و نیروهایی است که می خواهند پاکستان را بی ثبات کنند.
نخست وزیر سابق ایالت بلوچستان، هیچ سند یا مدرکی برای اثبات اظهارات خود ارائه نکرد.
بوگتی قول داد: تروریست ها را تا لانه شان تعقیب کند و سیاست مماشات دیگر اتفاق نخواهد افتاد، آنچه ما می دانیم این است که این سیاست های مماشات (آنچه در دو تا سه سال گذشته دیدیم) پایان یافته است و دیگر هیچ تحملی برای آن وجود ندارد.
وی افزود: دولت می‌داند تروریست‌ها از کجا عملیات خود را آغاز می‌کنند، ما به لانه‌های آنها می‌رویم، جایی که آنها پرورش می‌یابند و پناهگاه‌های امن آنها هستند و به مقابله با آنها خواهیم رفت.
وزیر کشور پاکستان با اشاره به اینکه گاهی یک حمله توسط یک سازمان انجام می شود و سازمان دیگری مسئولیت خود را بر عهده می گیرد، گفت که حملات اخیر در حال بررسی است.
بوگتی در حالی که قول داد تروریست ها را شکار کند، گفت: چه داعش باشد، چه تحریک طالبان پاکستان یا هر کس دیگری، هر کسی که تحت هر پرچمی مرتکب خشونت شود، پاسخ فقط توسط دولت پاکستان داده خواهد شد.
وزیر با یادآوری حمله اوایل ماه جاری که منجر به زخمی شدن «حافظ حمدالله» رهبر جمعیت علمای اسلام فضل (JUI-F) شد، اظهار داشت: مغز متفکر آن حمله بعدا کشته شد.
او همچنین از اتفاقات گذشته مبنی بر روی آوردن دولت به «سیاست مماشات» در برخورد با عناصر تروریستی ابراز تاسف کرد.
به گزارش ایرنا، روز جمعه در یک حمله انتحاری در مراسم گرامی داشت میلاد پیامبر اکرم (ص) در بیرون مسجدی در ایالت بلوچستان پاکستان روی داد که تا کنون بیش از ۶۰ نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شده اند.
تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است. پیروان فرقه تصوف در پاکستان عمدتاَ از سوی شبه نظامیان گروه دولت اسلامی یا داعش مورد تعقیب قرار می‌گیرند.
با وجود این که تا حالا تعداد زیادی از کشورها نسبت به این واقعه ابراز تاسف کرده اند، هند و افغانستان واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده اند.
انتهای پیام/
حملات تروریستی مرگبار در پاکستان؛ انگشت اتهام اسلام آباد به سوی هند و افغانستان خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار