مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد:

حمایت اوقاف از زوجینی که مهریه آن ها کمتر از 114 سکه است / مقبره الشعرا پتانسیل تبدیل به بزرگترین مرکز دیپلماسی جهان اسلام را دارد

1402/07/09 - 14:16 - کد خبر: 100482 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: کمک رسانی به 119 نفر زوج در طی سال جاری صورت گرفته و اداره اوقاف برای زوجینی که مهریه آن ها کمتر از 114 سکه باشد حمایت هایی تحت تامین جهیزیه، کمک هزینه ازدواج و.. انجام می دهد.  

به گزارش نصر، "سید شهاب الدین حسینی" صبح امروز یکشنبه 9 مهر در نشست خبری که بمناسبت هفته وقف در جمع اصحاب رسانه برگزار شد به برنامه های این هفته پرداخت و گفت: دهم تا شانزدهم مهر سال‌جاری بعنوان هفته وقف نامگذاری شده است. هفته وقف امسال با وقف؛ رسانه، ترویج، فرهنگ وقف و روز آخر بنام وقف؛ سلامت جامعه، تکریم واقفین و خیرین نامگذاری شده که برای هر روز برنامه هایی در نظر گرفته شده است.
حدود 1 هزار و 700 مغازه در بازار بزرگ تبریز وقف بوده، بیش از 200 امامزاده مدفون در استان داریم که برای پنجشنبه این هفته برنامه های ویژه ای در این اماکن متبرکه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: حمایت از زوج های جوان زوج هایی که سکه آن ها کمتر از 114 سکه باشد مورد حمایت اوقاف قرار می گیرند.
حسینی گفت: حمایت از نخبگان نیز جز برنامه های اصلی اوقاف است که از جوانان کارآفرین حمایت می شود.
وی ادامه داد: بخشی از اوقاف بحث سلامت است که هفت مورد از بیمارستان های تبریز جز عرصه های وقفی است.
ویژه برنامه هایی در قالب همایش ها، جلسات قرآنی و... از دیگر برنامه های این هفته است. 
وی با اشاره به اخذ اسناد موقوفات افزود: بحث احیا و بروزرسانی موقوفات یکی از دغدغه هایی است که در طول سال پیگیری می شود، یکی از مجموعه های پیشتاز در بحث اخذ سند اداره اوقاف است که توفیق داریم سند 94 درصد از موقوفات را اخذ نماییم.
وی در ادامه افزود: در شش ماه گذشته حدود چهار میلیارد تومان به مساجد کمک رسانی شده که امیدواریم امسال بالای 12 میلیارد تومان کمک رسانی صورت بگیرد. 
حسینی به کمک رسانی موکب  امامزادگان آذربایجان شرقی پرداخت و گفت: این موکب هفت سال است که در سامرا زبانزد بوده و پذیرای زائران اربعین را به عهده دارد. 
هر روز بالای 30 هزار وعده غذایی در این موکب در ایام اربعین پخش می شد که تنها بخشی از حوزه های فرهنگی اوقاف است. 
وی اضافه کرد: در طول سال ویژه برنامه های سراسری، آرامش بهاری در جوار امامزادگان، ضیافت همدلی و... صورت می گیرد. 
طرح شمیم حسینی ویژه برنامه ماه محرم است که به هیئت های مذهبی کمک رسانی می شود. 
وی در رابطه با حمایت از زوجین توضیح داد: کمک رسانی به 119 نفر زوج در طی سال جاری صورت گرفته و اداره اوقاف برای زوجینی که مهریه آن ها کمتر از 114 سکه باشد حمایت هایی تحت تامین جهیزیه، کمک هزینه ازدواج و.. انجام می دهد.
وی در رابطه با سازه های آهنی که در اطراف مقبره توسط شهرداری صورت گرفته بود توضیح داد: با شهردار در این رابطه جلسه ای داشتیم، از لحاظ میراث فرهنگی این مجموعه قدمت 700 ساله دارد. 
وی تاکید کرد: مقبره الشعرا نگین تبریز است در حالی که مقبره حافظ در شیراز با آن شکوه بوده اما در تبریز مقبره 400 شاعر به این وضعیت برازنده شهر تبریز نیست.
حسینی گفت: نگرانی هایی که در ورودیه جنوبی مقبره وجود داشت اما از سوی شهرداری وعده داده شده است که ساماندهی یافته و پیگیر هستیم که اطراف این مجموعه توسعه مقبره الشعرا در قالب پیرامون چهارگانه مطرح شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: مقبره الشعرا می‌تواند بزرگترین مرکز دیپلماسی جهان اسلام تبدیل شود چرا که از کشور های مختلف شاعر مدفون داریم.
وی با عنوان مردمی سازی مدیریت وقف، گفت: مردمی سازی مدیریت وقف از دیگر برنامه های اوقاف است که اکنون 100 نفر امین موقوفات را فعال و احیا کردیم، این باعث می‌شود موقوفات سرزنده شود که در سطح استان انجام می شود.
انتهای پیام/
حمایت اوقاف از زوجینی که مهریه آن ها کمتر از 114 سکه است / مقبره الشعرا پتانسیل تبدیل به بزرگترین مرکز دیپلماسی جهان اسلام را دارد محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار