رئیس جمهور در سی وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی:

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سیرقهقرایی است/ گزینه تسلیم و سازش از روی میز برداشته شد

1402/07/09 - 11:14 - کد خبر: 100479 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمهور با بیان اینکه گزینه تسلیم و سازش از روی میز برداشته شده است،گفت: به دنبال برقراری ارتباط  با رژیم صهیونیستی بود، شاخص ارتجاع است چون خواست بیگانگان است این سیر قهقرایی است.

به گزارش نصر، سخنرانی سید ابراهیم رئیسی در این آئین آغاز شد و قرار است با حضور وی از ۱۵ کتاب در حوزه وحدت رونمایی شود.
رئیس جمهور در ابتدای این سخنرانی یاد خاطره همه کسانی که تفکر تقریب مذاهب را در جهان اسلام دنبال می‌کردند گرامی داشت و از دبیرکل مجمع جهانی تقریب تقدیر کرد.
وی ادامه داد: امروز موضوع وحدت بسیار اهمیت دارد، اهمیت وحدت روز به روز در عالم اسلام افزایش یافته و مورد تاکید است، توجه به وحدت یک نگاه مقطعی نیست بلکه یک منظومه فکری با محوریت حق است. وحدت امروز به معنای وحدت در مذاهب و یا جغرافیا نیست، بلکه اتحاد و انسجام برای حفظ منافع امت اسلامی است.
رئیسی با طرح این سوال که شاخص عقب گرد در امت اسلامی چیست؟ شاخص سیر قهقرایی چیست؟گفت: به گفته پیامبر اسلام  اگر از بیگانگان و کفار پیروی کردید، رمز عقبگرد و ارتجاع شماست، پیامبر می فرماید مولای شما خداست و او ناصر شماست.

رمز پیروزی مسلمانان در طول تاریخ وحدت وانسجام آن ها به محوریت قران و رسول بوده است
وی تصریح کرد: رمز پیروزی مسلمانان در طول تاریخ وحدت وانسجام آن ها به محوریت قران و رسول بوده است نگاه به بیگانگان و برآورده کردن خواست آنان سیر قهقرایی را به دنبال دارد. امروز نظام سلطه می داند مهمترین سد در برابر او امت اسلامی هستند، امت اسلامی در زندگی خود معتقد به پویایی هستند و توقف و ایستایی را مرگ خود می دانند.
رئیس جمهور تاکید کرد: شاخص مهم برای اینکه بدانیم دشمن به دنبال چیست این است که بدانیم، دشمن نمی خواهد امت اسلامی وحدت و انسجام داشته باشد امروز هر کس در جهت انسجام و وحدت حرکت کند در جهت راهبرد اسلام است و اگر با قلم و گاهم هایش در جهت تفرقه تلاش کند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.
وی با تاکید بر اینکه توجه به آزادی قدس شریف و فلسطین مهمترین شاخص امت اسلامی در وحدت است ، اظهار داشت: به دنبال عادی سازی روابط بودن با رژیم صهیونیستی شاخص در سیر ارتجاعی و قهقرایی برای هر دولتی است.چون خواست بیگانگان است این سیر قهقرایی است.راه مقابله با دشمن سازش و تسلیم نیست بلکه ایستادگی و مقاومت است که دولت را وادار به عقب نشینی می کند، گزینه تسلیم و سازش از روی میز برداشته شده است، گزینه سازش به هیچ عنوان روی میز نیست، گزینه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن جواب داده و دشمن را وادار به عقب نشینی کرده و خواهد کرد.
رئیسی تاکید کرد:راهبرد وحدت امروز می تواند امت اسلامی را در برابر دشمن تقویت کند و در برابر جنگ ترکیبی دشمن راهکار وحدت و انسجام است این نشست نشستی ضد صهیونیستی و ضد نظام سلطه است.
هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی به منظور دستیابی به وحدت اسلامی، تشکیل امت واحده در جهان اسلام، حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌ کارهای مناسب در این خصوص است.
سال گذشته شاهد برگزاری سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور ۲۰۰ اندیشمند از ۶۰ کشور و یکصد شخصیت سیاسی و فرهنگی داخلی با شعار «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام؛ راهکارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی» بودیم و کنفرانس هایی نیز در طول سال به صورت منطقه ای در استان های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان و کردستان و همچنین کنفرانس هایی در سطح برخی کشورهای منطقه برگزار شد.
انتهای پیام/
عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سیرقهقرایی است/ گزینه تسلیم و سازش از روی میز برداشته شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار