مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

گردشگران ۶۰ کشور خارجی در آذربایجان شرقی/رشد ۱۵۰ درصدی حضور گردشگران خارجی در دولت سیزدهم

1402/07/08 - 23:15 - کد خبر: 100463 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: ظرفیت میراثی و گردشگری آذربایجان شرقی بسیار بالا است لذا جا دارد نسبت به تهیه و تدوین بسته های تشویقی برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری بیش از پیش اقدام شود تا شاهد رشد روزافزون حجم سرمایه گذاری ها در شهرها و بخش های مختلف استان باشیم.

به گزارش نصر، “احمد حمزه‌زاده” در در مراسم گرامیداشت هفته جهانگردی و گردشگری که در سالن پتروشیمی تبریز با حضور مسئولین استانی و علاقه مندان ‌‌فعالان حوزه گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: قدمت و سابقه طولانی تمدنی آذربایجان شرقی و تبریز بالغ بر ۵۰۰ سال پایتختی است اما متاسفانه تاکنون آنچه در تاریخ، تمدن و آثار تاریخی این کهن شهر وجود دارد نه تنها به گردشگران خارجی که برای گردشگران داخلی نیز به خوبی و مفصل معرفی و شناسانده نشده است.
وی نبود تبلیغات مناسب و بازاریابی را از چالش های اصلی حوزه گردشگری استان اذعان کرد و گفت: برای رفع این مشکلات به شدت نیازمند همکاری و تعامل با رسانه ها و نیز توسعه فعالیت های بخش خصوصی در قالب کانون ها و انجمن های صنفی هستیم.

رتبه سوم آذربایجان شرقی در سرمایه گذاری حوزه گردشگری
حمزه زاده با بیان‌ اینکه سرمایه گذاری یکی از اولویت های اصلی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در حوزه گردشگری است، ابراز کرد: در این زمینه رتبه سوم کشوری را در اختیار داریم، به طوری که از مجموع سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری کل کشور در گردشگری، سهم استان ۳۵۰ هزار میلیارد ریال است که ۱۰ درصد مجموع سرمایه گذاری های این حوزه در کل کشور را شامل می شود که این رقم بسیار قابل توجه است.
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت روابط دیپلماتیک با کشورهای مختلف و به خصوص کشورهای همسایه و منطقه در حوزه گردشگری، گفت: آذربایجان شرقی در این راستا از مدت ها قبل وارد عمل شده و نسبت به تهیه و تدوین برنامه های جامع برای کشورهای هدف اقدام کرده است.
حمزه زاده اظهار کرد: کشورهایی چون ترکیه، جمهوری آذربایجان، روسیه، جمهوری تاتارستان، عراق، جمهوری ارمنستان، چین، ژاپن و تاجیکستان، از کشورهای هدف جذب و جلب گردشگری آذربایجان شرقی است.
وی افزود: بر همین اساس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تولید محتواهای مفید و موثر برای معرفی و شناسایی بناها، اماکن، ظرفیت ها و مختصات گردشگری را تهیه و به سفارتخانه ها و کنسولگری های کشورهای مزبور ارسال کرده است.
حمزه زاده ادامه داد: محتواهای گردشگری یاد شده به هفت زبان دنیا شامل انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی، ارمنی، چینی و روسی تهیه و در سایت اداره کل آذربایجان شرقی بارگذاری و در اختیار گرشدگران قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یکی از نتایج اقدامات دولت سیزدهم در حوزه گردشگری را افزایش آمارهای مربوط به حضور گردشگران خارجی در استان های مختلف و از جمله این استان دانست و افزود: بر اساس آخرین آمارهای ثبت شده و رسمی طی دولت سیزدهم میزان حضور گردشگران خارجی در آذربایجان شرقی نسبت به آخرین سال دولت قبلی ۱۵۰ درصد رشد داشته است.
حمزه زاده گفت: تنوع حضور گردشگران خارجی در آذربایجان شرقی، یکی از ویژگی های مهم این حوزه در استان است و نزدیکی به کشورهای اروپایی، قفقاز و آسیای میانه و نیز برخورداری از آثار گران سنگ تاریخی و تمدنی سفر به این منطقه را برای جهانگردان لذت بخش کرده است.طی ۲ سال اخیر از تعداد ۶۰ کشور جهان از قاره های مختلف توریست وارد آذربایجان شرقی شده است.

انتهای پیام/
گردشگران ۶۰ کشور خارجی در آذربایجان شرقی/رشد ۱۵۰ درصدی حضور گردشگران خارجی در دولت سیزدهم سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار