آیین بهره برداری از مرحله اول نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران برگزار شد؛

استارت " نجما " در آذربایجان شرقی

1402/07/08 - 13:23 - کد خبر: 100433 نسخه چاپی

نصر: آیین بهره برداری از مرحله اول نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در آذربایجان شرقی با حضور رئیس هیأت مدیره، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، مدیر منطقه آذربایجان شرقی و دیکر مسئولان برگزار شد.

به گزارش نصر، در ابتدای جلسه ناصر شهبازی مدیر منطقه آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مخابرات در مهار تورم و رشد تولید مخصوصاً در مناطق صنعتی و شهرک‌های صنعتی، گفت: تاکنون بیش از ۱۲ هزار کیلومتر فیبر نوری در استان کار شده است که از این میزان دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر در مسیر شهری، دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر بین شهری و ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر در مسیر روستایی توسعه یافته است.
وی با بیان اینکه دو هزار و ۲۴۵ پورت در محل به فیبر متصل شده است، افزود:   سازمان‌های دولتی، شهرداری، دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی دارای این فیبرنوری هستند.
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی اضافه کرد: در راستای توسعه اجرای شبکه ملی اطلاعات و تحقق دولت الکترونیک شبکه‌های اختصاصی ایجاد شده است که به تعداد پنج هزار پورت در شبکه سلامت، دفاتر پیشخوان، اموزش و پرورش و... را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: مراکز تجاری از جمله اطلس، برج تجارت جهانی، مرکز خرید لاله پاک، برج بلور، برج‌های مسکونی آسمان، الماس خاوران به بستر fftx متصل هستند.
شهبازی با اشاره به جزئیات طرح نجما، ( نهضت جهادی توسعه فیبر نوری) که در راستای تحقق وعده وزیر ارتباطات برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت در سطح کشور آغاز شده است، گفت:   فاز یک این پروژه با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال با متراژ حفاری یکصد هزار و ۲۳۸ متر و تعداد چهار پروژه اجرا شد.

آذربایجان شرقی، پایلوت آغاز طرح نجما
این گزارش می‌افزاید، ابراهیم محمودزاده رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در در آیین بهره‌برداری از مرحله اول نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران گفت: دوره گذر را به دوره انتقال برای خدمت‌رسانی به مردم و کسب و کار‌ها با طرح نجما رقم خورد.
وی با بیان اینکه در اقتصاد دیجیتال باید از تمام ظرفیت‌های استانی و کشور استفاده کرد و به تمام مجموعه‌های صنعتی بزرگ تا یک برش کار ساده پاسخگو  باشیم، ادامه داد: برج‌های سر به فک کشیده در کلاشهر‌ها خوشه‌های پیشرفت هستند و باید زیرساخت لازم برای نیاز‌های ایجاد شده فراهم شود.
وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی پایلوت خوبی برای آغاز طرح نجما در کشور است.

قدم دوم، ایجاد نهضت جهادی در توسعه اقتصاد دیجیتال
این گزارش حاکی است، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این آیین گفت: توسعه زیرساخت هامنجبر به توسعه اقتصاد دیجیتال  می‌شود و اگر زیرساختی عالی داشته باشید اما بهره‌برداری لازم از آن نشود انگار سرمایه کشور هدر رفته است.
وی در ادامه به برنامه پنج ساله‌ای توسعه اشاره کرد و گفت: نباید در کلی گویی خلاصه کنیم چرا مه فایده ندارد و باید در برنامه‌های اجرایی مسأله محور پیش برویم.
وی با بیان اینکه راهکار اقتصاد بدون نفت، گذر به اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم ان در تولید ناخالص داخلی است، گفت: اقتصاد جدید با سهم متناسب اقتصاد دیجیتال نسبت به قیاس با سایر کشور‌ها پایین‌تر است‌.
مدیرعامل مخابرات ایران اضافه کرد: اگر در استان‌ها برنامه‌های توسعه اجرایی شود قطعاً منجر به رشد در کل کشور می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران طرح نجما را در قالب عرضه برای توسعه اقتصاد دیجیتال در استان‌ها آغاز کرده است، افزود: پیشنهاد و راهمار شرکت مخابرات ایران برای ارتقا اقتصاد دیجیتال، عرضه بستر فیبر نوری و تقاضا از استان برای ایجاد نهضت جهادی در توسعه اقتصاد دیجیتال است.
انتهای پیام/
استارت گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار