در آیین بهره برداری نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات مطرح شد: 

«نجما» قدمی در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال

1402/07/08 - 12:30 - کد خبر: 100428 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی آغاز نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در آذربایجان شرقی را نیز قدمی در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال دانست.

به گزارش نصر، عابدین خرم در آیین بهره برداری از مرحله اول نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران(نجما) در آذربایجان شرقی گفت: اینترنت و فضای مجازی شبکه در هم تنیده با حجم اطلاعاتی بالایی است که در زندگی اجتماعی، اداری و شخصی از آن استفاده می کنیم.
وی با بیان اینکه ارتباطات و فناوری در ابعاد زندگی نفوذ کرده است، گفت: هر کشوری که در آن اقتصاد دیجیتال مبنای توسعه باشد، آن منطقه از نظر اقتصادی  متحول شده است‌.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه فناوری از نیازهای اصلی جوامع بشری است، افزود: نباید از این کاروان توسعه عقب بمانیم، به واسطه فعالیت چند ساله خود در جایگاه های مدیریتی به بحث فیبر نوری واقف هستم و اگر بخواهیم از خدمات،سرعت، اطمینان و امنیت برخوردار باشیم باید به نقش اساسی فیبر نوری پی ببریم.
وی در ادامه به لزوم رفع موانع، تسهیل مسیر و حمایت از شرکت های فناور برای ارتقا اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت: فیبر نوری بستری در بحث سخت افزاری دارد و  شتابدهنده فعالیت ها و بستر نرم افزاری است.
عابدین خرم، اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان، بر شرکت های دیگر مقدم هستند و باید با توسعه شبکه پایدار کمک حال باشیم.
وی آغاز نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در آذربایجان شرقی را نیز قدمی در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال دانست.
این گزارش می افزاید، در ادامه جلسه تفاهم نامه ای فی مابین شرکت  مخابرات ایران و استانداری امضا شد.
انتهای پیام/
«نجما» قدمی در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار