خبر/

نشست همفکری کنسرسیوم دانشگاه های اوراسیا در تبریز برگزار شد

1402/07/08 - 12:08 - کد خبر: 100425 نسخه چاپی

نصر: نخستین نشست همفکری راه اندازی کنسرسیوم ( ائتلاف ) دانشگاه های اوراسیا با شرکت نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی ایران، ترکیه، تاجیکستان و ازبکستان در تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز شنبه در این نشست گفت: پیشرفت‌های علمی و اجتماعی منطقه اوراسیا منوط به همکاری دانشگاه های علوم پزشکی منطقه و پیشرفت همزمان این کشورهاست.
« بهمن نقی پور» افزود: پیشرفت یک کشور نمی تواند تاثیر زیادی در پیشرفت منطقه اوراسیا بگذارد بلکه باید همه کشورها با هم پیشرفت کنند.
وی اظهار کرد: دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان خط مقدم و پیشرو در عرصه پیشرفت علمی و اجتماعی می توانند با همکاری مشترک با هم زمینه موفقیت منطقه اوراسیا در سطح جهانی را فراهم کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به نقش حوزه سلامت در ارائه خدمات به مردم، ادامه داد: این همکاری ها می تواند در کیفیت بهتر خدمات به مردم و ارتقای سطح زندگی مردم منطقه نقش بسزایی ایفا کند.
نقی پور با اشاره به اینکه هر منطقه از اوراسیا دارای توانمندی های خاصی است، ادامه داد: همکاری دانشگاه ها در زمینه های مختلف از جمله تبادل دانشجو، انجام کارهای فناوری و تخصصی و فوق تخصصی موجب افزایش سطح بهداشت منطقه و حوزه های درمان و سایر زمینه ها می شود.
وی با اشاره به آغاز هفته وحدت، یادآور شد: آغاز این نشست در این هفته فرصت مغتنمی برای آغاز همکاری ها برای افزایش سطح علمی و توانمندی های منطقه است.
وی گفت: در این جلسه با موافقت نمایندگان دانشگاه های اوراسیا، یک برنامه پنج ساله با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی تدوین می شود تا در پایان این برنامه ابن منطقه در رده بندی جهانی ارتقا یابد.
وی پیشنهاد داد تا اتحادیه دانشگاه های اوراسیا تاسیس و با توجه به دسترسی راحت کشورهای منطقه به تبریز، دبیرخانه اتحادیه در این شهر ایجاد شود.
نخستین نشست همفکری راه اندازی کنسرسیوم دانشگاه های اوراسیا با شرکت نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه، تاجیکستان و ازبکستان به مدت یک روز برگزار می شود.
انتهای پیام/
نشست همفکری کنسرسیوم دانشگاه های اوراسیا در تبریز برگزار شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار