خبر/

طرح‌های آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

1402/07/07 - 19:03 - کد خبر: 100396 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اولویت محرومیت زدایی در دولت مردمی گفت: در این راستا طرح های آبرسانی به روستاهای استان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش نصر، عابدین خرم روز جمعه در نشست قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سپاه عاشورا با اشاره به عزم مدیریت ارشد استان برای حل مشکل آب شرب روستایی افزود: در قالب محرومیت زدایی ۳۸۲ روستای استان در حال آبرسانی است که عملیات اجرایی به ۱۸۷ روستا پایان یافته است.
خرم بیان کرد: در منطقه آبش احمد به عنوان یک منطقه ییلاقی، آب با طی یک ارتفاع قابل توجهی به روستاها می رسد و آبرسانی به روستاهای آن در حال اتمام است.
وی یادآوری کرد: در سفر رییس جمهور به استان نیز بر اساس تاکید وی، یک بسته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه این شهرستان تهیه کردیم که در بخش های مختلف در حال انجام است.
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با همکاری شرکت آب و فاضلاب و بسیج سازندگی استان، کار یک دهه را در یک سال انجام داده و در بعضی جاها ۵۰ کیلومتر لوله گذاری برای رساندن آب به روستاییان انجام شده است.
وی با قدردانی از خدمات قرارگاه در حوزه محرومیت زدایی افزود: استان در شروع به کار دولت مردمی در بخش جاده و آبرسانی روستایی، وضعیت ناخوشایندی داشت.
وی اضافه کرد: در آغاز فعالیت دولت سیزدهم، مناطق روستایی خداآفرین، هوراند و کلیبر و ورزقان و منطقه چاراویماق و جنوب استان در محدوده مراغه و ملکان از نظر آب و جاده وضعیت خوبی نداشتند، به گونه ای که حدود ۵۰ روستا جاده نداشتند و از راه مالرو برای تردد استفاده می کردند.
خرم یادآوری کرد: منطقه خاروانا نیز از لحاظ آبرسانی و جاده ای و برق رسانی وضعیت خوبی نداشت که مشکلات با آمایش سرزمینی شناسایی و احصا شد.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از ۵۰۰ روستای استان که از نظر آبرسانی وضعیت نابسامانی داشتند، شناسایی شد؛ خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از پیرامون این روستاها، سد هم بود، اما در دولت های قبلی برای پایدارسازی آب شرب آنها اقدامی نشده بود.
استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: با اقداماتی که در دولت مردمی انجام شد، حدود ۱۶ هزار هکتار از اراضی پایاب سدهایی که رها شده بودند، با بهره وری بالا زیرکشت رفته است.
مرحله اول طرح جهاد آبرسانی در آذربایجان شرقی شامل سه مجتمع آبرسانی قشلاقات شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین، آلمالو در شهرستان هشترود و فاز دو ستارخان شهرستان ورزقان شامل ساخت تصفیه خانه آب شرب، خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ایستگاه‌های پمپاژ و حفر و تجهیز چاه است.
با اتمام مرحله اول این طرح، ۱۸۷ روستا بهره مند شدند.
فاز یک پروژه جهاد آبرسانی با ۲۵۰ میلیارد تومان و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه عاشورا و در چهار شهرستان خداآفرین، کلیبر، هشترود و ورزقان در دست اجراست و پیشرفت آن بالاتر از متوسط کشوری است.
انتهای پیام/
طرح‌های آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار