مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی خبر داد:

اعطای تسهیلات بانکی کم بهره برای مرمت‌ بازار تاریخی تبریز

1402/07/07 - 16:08 - کد خبر: 100391 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی بر حمایت از بخش خصوصی در راستای بازسازی و مرمت بازار تاریخی تبریز تاکید کرد و افزود: ما در زمینه‌های مختلف از جمله اعطای تسهیلات بانکی کم‌بهره از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.

به گزارش نصر، احمد حمزه‌زاده روز پنجشنبه ششم مهرماه در حاشیه افتتاح رستوران سنتی در بازار تاریخی تبریز ضمن اشاره به هفته گردشگری به تلاش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری و همیاری بخش خصوصی برای تبدیل مناطق کم توجه، منفصل بازار سرپوشیده تبریز که از کانون توجهات دور شده بود به مرکز توجهات تاکید کرد و افزود: ما در تلاش هستیم که در راستای پویا سازی و افزایش جذابیت بازار تاریخی تبریز که ثبت جهانی شده است با همکاری بخش خصوصی بین مراکز و بخش‌های مختلف بازار یکپارچگی برقرار کنیم.
وی خدمات گردشگری را عامل مهمی برای جذب گردشگر عنوان کرد و ادامه داد: خدمات گردشگری مانند ایجاد رستوران های سنتی و کافی شاپ‌ها که جزو نواقصات بازار تاریخی است که در راستای رفع مشکل آن چند طرح در دست ساخت و تجهیز است.
حمزه زاده از مرمت، بازسازی و بهسازی بازارچه شتربان بازار تاریخی خبر داد و به حمایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از بخش خصوصی تاکید کرد و ادامه داد:‌ ما در راستای حمایت از بخش خصوصی در زمینه صدور مجوز، اعطای تسهیلات بانکی کم بهره، کمک‌های فکری، طرح‌های مرمتی و بازسازی همکاری و همیاری کاملی انجام می‌دهیم.
شایان به ذکر است که با حضور یونس فاتح فرماندار تبریز، احمد حمزه زاده مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، علی مشایخی مدیر کل فنی‌حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی رستوران سنتی در بازار تاریخی تبریز افتتاح شد.
انتهای پیام/
اعطای تسهیلات بانکی کم بهره برای مرمت‌ بازار تاریخی تبریز خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   ناصر   7 ماه پیش  

به نظر من واجب ترین اقدام در مورد بازار تبریز جایگزینی سقف پلاستیکی قسمت هایی از بازار با سقف آجری سنتی بازار است. ویکی هم سامان دادن ورودی بازار از راسته کوچه است
پژوهشیار