خبر/

آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی آذربایجان شرقی

1402/07/07 - 13:24 - کد خبر: 100379 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی دارای بیشتر از ۱۰ کارگر در استان آغاز شده و تا ۳۰ آذر امسال ادامه خواهد داشت.

به گزارش نصر: ذوقی اظهار کرد: در برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور بخش صنعت یکی از محور‌های اساسی به شمار می‌رود از این رو در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام از این بخش بسیار حیاتی است.
وی افزود: مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۲ آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی با ۱۰ کارگر و بیشتر و یک تا ۹ نفر کارگر را به منظور شناخت ساختار صنعتی کشور و استان آذربایجان شرقی فراهم آوردن زمینه اطلاعاتی مناسب برای برنامه ریزی‌های توسعه صنعتی و ارزیابی نتایج اجرای این برنامه‌ها و نیز اتخاذ سیاست‌های اقتصادی صحیح در برنامه اجرا قرار داده است.
 ذوقی اضافه کرد: طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی مشمول طرح از سال ۱۳۵۱ به صورت سالانه به جز سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ در سراسر کشور اجرا شده است.
وی افزود: آمارگیری از این کارگاه‌ها با مراجعه به یک هزار و ۵۱۷ کارگاه صنعتی و آمارگیری از ۸۶۳ کارگاه دارای یک تا ۹ نفر کارگر در سراسر استان در حال انجام است و پیش بینی می‌شود بر اساس برنامه ریزی مرکز آمار ایران تا تاریخ ۳۰ آذر جاری ادامه داشته باشد.
سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که جمع آوری اطلاعات هر سال پس از نهایی شدن حساب‌های مالی کارگاه‌های صنعتی امکان پذیرخواهد بود بنابراین اطلاعات جمع آوری شده نتیجه فعالیت این کارگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.
انتهای پیام/
آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار