مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی خبر داد:

انعقاد 80 تفاهم نامه همکاری در آذربایجان شرقی

1402/07/06 - 08:32 - کد خبر: 100325 نسخه چاپی

نصر: مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی از رشد 20 درصدی منابع این بانک در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت بالغ بر 80 مورد تفاهم نامه همکاری بین بانک و ادارات و شرکت ها و موسسات در استان منعقد شده است.

به گزارش نصر، مسعود کردستانی در بازدید از بازرگانی حساس افزود: این بانک همواره با نگاه توسعه ای خود تلاش داشته است که سهمی در توسعه استان ایفا کند.
وی میزان منابع استان را ۱۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: حدود ۲.۵ درصد از منابع استان سهم بانک توسعه تعاون بوده که با رشد ۲۰ درصدی مواجه شده است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی اضافه کرد: چهار درصد از تسهیلات استان نیز در اختیار این بانک قرار داشته است که بالغ بر  ۱۲۸ درصد از منابع خود را در قالب تسهیلات به صنعتگران، تولیدکنندگان و متقاضیان پرداخت کرده است.
کردستانی با بیان اینکه بر اساس بخشنامه بانک مرکزی باید ۸۵ درصد از منابع و سپرده بانکی به تسهیلات اختصاص یابد، ادامه داد: این بانک موفق به جذب منابع از سایر استان های کشور برای افزایش تسهیلات پرداختی در سطح استان شده است به عبارتی دیگر بانک توسعه تعاون در اعطای تسهیلات از سهم سایر استان ها نیز بهره برده است.
وی اظهار داشت: ۴۵ درصد این تسهیلات در بخش صنعت، ۱۵ درصد در بخش کشاورزی، دامداری و دامپروری و ۴۰ درصد نیز در بخش گردشگری، بازرگانی و خدمات است.
 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات توسعه ای بازرگانی حساس تاکید کرد: این بانک آمادگی دارد تا در راستای توسعه فعالیت های تولیدی و صنعتی این مجموعه در کنار آن باشد.
کردستانی ابراز امیدواری کرد: با انعقاد تفاهم نامه همکاری می توان بسترهای حمایتی ویژه ای تعریف کرد چرا که بانک توسعه تعاون یکی از بانک های دولتی عامل در پرداخت تسهیلات تکلیفی نظام بانکی کشور است.
گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی می افزاید، در ادامه این نشست کمال باقری حساس مدیر عامل شرکت بازرگانی حساس نیز از آغاز فعالیت های تولیدی این مجموعه بازرگانی خبر داد و گفت: شرکت صنایع غذایی بلوردانه تبریز تولید کننده انواع نوشیدنی و آب معدنی نیز به زودی در حریم صنعتی شهرستان بستان آباد به بهره برداری خواهد رسید که قطعا در مسیر توسعه این مجموعه نیازمند همراهی بانک توسعه تعاون هستیم.
انتهای پیام/
انعقاد 80 تفاهم نامه همکاری در آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار