مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی؛

مصرف ماهی، سرمایه گذاری برای سلامتی است

1402/07/06 - 08:00 - کد خبر: 100322 نسخه چاپی

نصر: مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که گنجاندن حداقل یک وعده مصرف ماهی در سفره‌ها، تفاوتی در هزینه‌ها ندارد، تاکید کرد: مصرف ماهی، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای سلامتی است.

به گزارش نصر، جواد گوزلی عصر چهارشنبه، پنجم مهرماه در مراسم افتتاح یکی از بزرگترین بازار ماهی‌های استان در تبریز، اظهار کرد: سازمان شیلات کشور دو هدف مهم را در حوزه آبزی پروری و آبزی مصرفی پیگیری می‌کند.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در حیطه آبزی پروری، افزود: مجموع تولید شیلات استان در سال ۷۳ بالغ بر۳۷۰ تن بود که بعد از تلاش‌های انجام گرفته در این خصوص، طبق اعلام سازمان شیلات ایران، میزان تولید سالانه شیلات استان در سال گذشته به ۹۶۱۱ تن رسیده است.
وی در خصوص وضعیت آبزی مصرفی در استان نیز ادامه داد: در حوزه آبزی مصرفی قدردان تمامی ماهی فروشان هستیم. یکسری از واحدهای فروش ماهی استان هستند که در سطح کشور تبدیل به الگو شده‌اند. تمامی واحدهای فروش ماهی، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در این بخش برای ما اهمیت دارند.
گوزلی از استقبال سازمان جهادکشاورزی استان از تمامی سرمایه گذاران و علاقمندان برای سرمایه گذاری در بخش تولید و فروش ماهی خبر داد و گفت: با تمامی افرادی که قصد سرمایه گذاری در این حیطه دارند، همراهی و حمایت لازم را انجام می‌دهیم.
وی در ادامه با بیان این‌که آذربایجان شرقی علی رغم توسعه در بخش تولید، سرانه مصرف آبزیان پایینی دارد، اظهار کرد: مصرف ماهی فواید بسیاری دارد و اگر مصرف آن ضرری داشت، امروز مصرف سرانه آبزیان در ژاپن ۷۰ کیلوگرم نبود.
وی تاکید کرد: مصرف سرانه آبزیان در آذربایجان شرقی طی سال‌های گذشته از ۱۰۰ گرم به ۸ کیلو و ۱۰۰ گرم رسیده ولی باز هم از متوسط سرانه کشور پایین تر است.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در خصوص دلایل اقتصادی ارجحیت مصرف ماهی نیز گفت: برای تولید یک کیلوگرم گوشت مرغ، ۴۰۰۰ لیتر آب و برای یک کیلوگرم گوشت گاو و گوساله نیز ۱۵ هزار و ۵۰۰ لیتر آب لازم است ولی حداکثر میزان مصرف آب برای تولید یک کیلوگرم گوشت ماهی تنها ۴۰۰ لیتر است.
وی با اشاره به وضعیت بحرانی آب در سال‌های آتی و وضعیت حکمرانی آب که از سال ۲۰۵۰ به عنوان انقلاب آبی یاد می‌کنند، افزود: دنیا به این نتیجه رسیده که باید ۵۰ درصد از نیاز پروتئینی انسان‌ها از دریا تامین شود.
وی در خاتمه بر لزوم تلاش در راستای فرهنگسازی و گنجاندن حداقل یک وعده غذای آبزی در سفره‌های مردم تاکید کرد.
انتهای پیام
مصرف ماهی، سرمایه گذاری برای سلامتی است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار