فرماندار تبریز اعلام کرد:

تلاش برای معرفی پنیر لیقوان تبریز

1402/07/05 - 18:04 - کد خبر: 100315 نسخه چاپی

نصر: فرماندار تبریز اعلام کرد: مقدمات و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جشنواره و معرفی پنیر سنتی لیقوان این شهرستان انجام شده است.

به گزارش نصر، یونس فاتح در جلسه رفع موانع تولید واحد‌های پنیرسازی لیقوان ضمن قدردانی از زحمات اهالی این روستابرای تولید پنیر باکیفیت گفت:  تأسیس نواحی صنعتی در روستا‌ها به عنوان سیاستی برای تنوع بخشی فعالیت‌های روستایی مد نظر قرار گرفته است و مطالعه ناحیه صنعتی لیقوان هم در حال اتمام است.
وی با بیان اینکه ۵۰۰ واحد تولیدی پنیر در لیقوان فعالیت می‌کنند افزود: با حمایت‌ها و پیگری‌های جهادی کشاورزی مجوز کارگاه‌ها و سردخانه‌ها اعطا خواهد شد.
فاتح ادامه داد: تولید پنیر سنتی این منطقه به دلیل فراوری در دامنه کوه و نزدیکی به طبیعت، طعم خاص و منحصر به فردی دارد و جزو بهترین پنیر‌های ایران محسوب شود و در کشور‌های اروپایی نیز شناخته شده است.
پنیر لیقوان یا پنیر تبریزی از مشهورترین پنیر سنتی آذربایجان است و در جهان به عنوان پنیر سفید آذربایجانی شناخته می‌شود.
این پنیر شبه‌نرم بین سه تا دوازده ماه در آب‌نمک نگه داشته می‌شود تا فرآوری شود.
پنیر لیقوان پنیری حاصل شده از شیر خالص گوسفندی تولید شده در چراگاه‌های خودروی و گیاهان وحشی کوهستان سهند است و آب مورد استفاده برای تولید این پنیر از چشمه‌های سرشار و معدنی لیقوان و بدون کمترین آهک و نمک‌ها و رسوب‌ها است.
این نوع پنیر طعمی بسیار ترد و خوشمزه دارد، هنگام برش دادن خرد نمی‌شود و دارای حباب‌های انگشت شمار در اندازه‌های عدس در داخل آن است.
تلاش برای معرفی پنیر لیقوان تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار