: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خبر داد:

آبرسانی به ۴۵ روستای هشترود در آستانه بهره برداری

1402/07/05 - 14:50 - کد خبر: 100307 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از پیشرفت ۹۷درصدی مجتمع آبرسانی آلمالو هشترود خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح در چند ماه آینده، ۴۵ روستای این شهرستان از آب شرب سالم برخوردار می شوند.

به گزارش نصر، محمد خانی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: یکی از شهرستان هایی که روستاهای آن در اولویت طرح جهاد آبرسانی قرار گرفت شهرستان هشترود بود و در قالب مجتمع آبرسانی آلمالو ۴۵ روستای این شهرستان با اعتبار ۵۰۳ میلیارد ریالی از آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.
وی اظهار کرد: این مجتمع شامل حفر و تجهیز سه حلقه چاه با ظرفیت ۴۰ لیتر برثانیه، ساخت ۴۳ باب مخزن با حجم هفت هزار متر مکعب، ساخت یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۰ لیتر بر ثانیه و اجرای ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال و ۳۸ کیلومتر شبکه توزیع آب است.
خانی افزود: مجتمع آبرسانی آلمالو شهرستان هشترود ۴۵ روستا با تعداد دو هزار و ۱۴۲ خانوار و مجموع هفت هزار و ۱۷۴ نفر جمعیت را زیرپوشش آب سالم قرار خواهد داد.
طرح جهاد آبرسانی به روستاها، بخش ها و دورترین نقاط آذربایجان شرقی به رغم کمبود آب در این استان با قوت انجام می شود.
به گزارش ایرنا، آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی در دو مرحله انجام می شود در مرحله نخست که در مراحل پایانی قرار گرفته ۱۷۸ روستا و در مرحله دوم ۲۳۳ روستا از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می شوند و با اجرای این طرح ها، تعداد روستاهای دارای تنش آبی استان که تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ روستا بود به ۳۰۰ روستا در سال جاری کاهش می یابد.
انتهای پیام/
آبرسانی به ۴۵ روستای هشترود در آستانه بهره برداری خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار