در کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی تبریز مطرح شد:

لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری در آذربایجان شرقی

1402/07/05 - 11:01 - کد خبر: 100280 نسخه چاپی

نصر: اعضای کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری برای بررسی مشکلات و ارائه راهکارها در زمینه گردشگری و ایرلاین ها کمیته‌ای از کارشناسان و فعالان حوزه گردشگری تشکیل می‌دهند.

به گزارش نصر، احمد عظیم زاده، رییس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی تبریز، در جلسه  کمیسیون گردشگری که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، ارزآوری یک گردشگر را برابر با فروش ۱۰۰ بشکه نفت عنوان کرد و ادامه داد: در آذربایجان شرقی و شهر تبریز باید زیرساخت های مناسب از جمله ساخت و تجهیز هتل های مدرن و افزایش پرواز ایرلاین‌ها با همکاری و همیاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای جذب گردشگر صورت گیرد.
محمد ملکی نائب، رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تبریز در ادامه در دستور جلسه اول بررسی مشکلات و موانع رزرواسیون بلیط هواپیما و قطار در حوزه گردشگری به سرمایه گزاری در بخش صنعت، بازرگانی، صنایع دستی و گردشگری برای تامین و ایجاد زیرساخت های مناسب برای جذب گردشگر خارجی و داخلی تاکید کرد و گفت: متاسفانه مشکلاتی در زمینه رزرواسیون قطار و هواپیما وجود دارد که تقاضا بیش از عرضه است که باید در راستای هم‌افزایی، با ایرلاین ها همکاری و همیاری صورت گیرد.
علیرضا جمشیدی، معاون عملیات فرودگاهی فرودگاه‌های آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، تبریز را هاب استانبول عنوان کرد و از ۱۰ پرواز رفت‌وبرگشت از تبریز به تهران در یک روز و ۲۰ پرواز رفت‌وبرگشت از تبریز به استانبول در هفته خبر داد و افزود: نرخ های هواپیمایی متناسب با قیمت دیگر وسایل نقلیه نیست و باید نرخ های هواپیمایی افزایش یابد.
احمد انیسه، شهردار منطقه شش شهرداری تبریز نیز در این جلسه، گردشگری را یک موضوع محوری عنوان کرد و افزود: در مسئله جذب گردشگر باید تمام مسائل فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی، فعال و فراهم شوند.
وی به ظرفیت عظیم کلانشهر تبریز در جذب گردشگر تاکید کرد و گفت: شهرداری تبریز در مسئله زیباسازی و تامین زیرساخت‌های مناسب در تبریز اقدامات مناسبی انجام داده است.
مسعود بنابیان، نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در این جلسه به نقش و تاثیر مهم فرش به عنوان نماد شهر تبریز برای جذب گردشگر تاکید کرد و افزود: در راستای افزایش جذب گردشگر باید زیرساخت های مناسب برای بازی های برفی در فضل زمستان فراهم شود.
بر اساس این گزارش، در این جلسه اعضا و فعالان حوزه گردشگری خواستار افزایش ظرفیت و عرضه بلیت های هواپیمایی و قطار، فراهم کردن زیرساخت های مناسب برای جذب گردشگر و افزایش سرمایه گذاری در بخش گردشگری در استان شدند.
کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری در نتیجه گیری و ارائه راهکار در بررسی مشکلات و موانع رزرواسیون بلیط هواپیما و قطار بر تشکیل کمیته‌ای برای رفع مشکلات حوزه گردشگری و ایرلاین ها رای دادند و به همکاری و همیاری ارگان های دولتی و شرکت های خصوصی برای فراهم کردن زیر ساخت های گردشگری تاکید کردند.
صورت جلسه دوم کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری به موضوع آسیب شناسی نمایشگاه فرش در تهران اختصاص داشت که غرفه داران در نمایشگاه بین‌المللی فرش تهران و فعالان حوزه صنعت فرش از کمبود امکانات، تبلیغات، فضاسازی، خدمات رسانی و زیرساخت های مناسب ابراز تاسف کردند و به مسائل و به مشکلات این عرصه از جمله افزایش قیمت های تولید، کاهش بازار های خارجی، کمبود زیرساخت های مناسب، ارتباط و تعامل با جهان، کاهش کیفیت فرش های آذربایجان، عدم حمایت دولت از تولیدگنندگان و فرشبافان اشاره کرده و راهکار های لازم را ارائه دادند.
انتهای پیام/
لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار