امام جمعه تبریز:

تعداد و فاصله متناسب ایستگاه های آتشنشانی برای خدمات دهی شهری ضروری است

1402/07/05 - 09:52 - کد خبر: 100273 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تعداد و فاصله متناسب ایستگاه های آتشنشانی برای خدمات دهی شهری و سرعت مناسب در مواقع آتش سوزی ضروری است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم سه شنبه شب در دیدار با جمعی از کارکنان سازمان آتش نشانی تبریز با تبریک روز آتش نشانی و خدمات ایمنی در خصوص رشادت‌های این قشر اظهار کرد: نگاهی به دایره ی گسترده ی وظایف و خدمات آتش نشانان حکم می کند این سازمان همواره باید به مدرن ترین تجهیزات روز مجهز بوده و برای ایفای نقش موثر، از پرسنلی آماده و ورزیده برخوردار باشد.
وی افزود: یکی از نیازهای مورد توجه شهروندان وجود ایستگاه های آتش نشانی در مناطق مختلف شهر است بر همین اساس باید ساخت و جانمایی ایستگاه ها به صورت عادلانه و منطقی در اقصی نقاط شهر انجام گیرد.
وی ادامه داد: ایجاد زمینه های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های ملی نیز از دیگر اهداف نامگذاری این روز است.
وی یادآور شد: پیامبر اکرم اسلام(ص) فرموده اند، کسی که گروهی از مسلمانان را از گزند و خطر سیل و آتش سوزی نجات دهد، بهشت بر او واجب می‌شود.

تاسیس نخستین ایستگاه آتش نشانی کشور در تبریز
وی همچنین با اشاره به تاسیس نخستین ایستگاه آتش نشانی کشور در تبریز در سال ۱۲۲۱، افزود: تبریز کهن در خیلی از عرصه ها اولین است که برج یانقین مصداقی بر اولین بودن تبریز در حوزه آتش نشانی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز ایجاد زمینه های مناسب برای توسعه آموزش های همگانی جهت پیشگیری از بروز حوادث و حفاظت از سرمایه های ملی را از اهداف نامگذاری روز آتش نشانی خواند و گفت: این روز بهترین فرصت برای قدردانی از رشادت های آتش نشان های قهرمان شهرمان است.
آل هاشم همچنین با بیان اینکه در رویکرد نوین مدیریت شهری، طرح های راهبردی جهت بهبود عملکرد خدمت و افزایش رضایتمندی بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: یکی از نیازهای مورد توجه شهروندان وجود ایستگاه های آتش نشانی در مناطق مختلف شهر است برهمین اساس باید ساخت و جانمایی ایستگاه ها به صورت عادلانه و منطقی در اقصی نقاط شهر انجام گیرد.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه همکاری و هماهنگی مستمر سازمان‌های آتش‌نشانی با مراکز علمی، نظامی، پزشکی موجب بهبود کارایی در خدمت رسانی می شود، خاطرنشان کرد: تعیین صلاحیت فنی تجهیزات اطفای حریق شرکت‌های خصوصی و دولتی، اشاعه و ترویج رشته های ورزشی برای حفظ تندرستی و جسمانی آتش نشان‌ها از ضروریات مورد نیاز برای بهبود عملکرد نیروهای زحمت کش آتش نشان است.
وی با قدردانی از آتش نشان های قهرمان با بیان‌اینکه تجلیل و تکریم پیشکسوتان این حوزه در دستور کار مدیران قرار گیرد، گفت:سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تبریز باید به مدرن ترین تجهیزات روز مجهز شود.
در این مراسم همچنین یعقوب هوشیار شهردار تبریز از خرید تجهیزات جدید آتش نشانی تبریز با ۲هزار میلیارد ریال هزینه به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز گزارش داد.
انتهای پیام/
تعداد و فاصله متناسب ایستگاه های آتشنشانی برای خدمات دهی شهری ضروری است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار