مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی:

مجوز احداث سه شهرک جدید در تبریز اخذ شده است

1402/07/05 - 09:40 - کد خبر: 100270 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: مجوز احداث سه شهرک جدید را از وزیر راه و شهرسازی گرفته‌ایم که این کار در راستای کاهش قیمت مسکن انجام می‌شود و در این راستا هزار هکتار زمین نیز از سوی دولت تحویل داده شده است.

به گزارش نصر، امیر بخشی‌زاده عصر سه‌شنبه، چهار مهر در صحن علنی و در جریان برگزاری یکصد و پنجاه دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با ارائه گزارشی از اجرای مصوبات طرح نهضت ملی مسکن گفت: برای این طرح در استان ۲۴۹ هزار و ۳۱۸ تقاضا ثبت شد که پس از بررسی و احراز صلاحیت های قانونی، ۵۰ هزار نفر مورد تایید این سامانه قرار گرفت و موفق به پرداخت مبالغ اعلامی، شدند.
وی با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی طبق مصوبات متعهد به ساخت ۲۰۷ هزار واحد مسکونی اعم از روستایی و شهری است اظهار کرد: وظیفه دولت تامین زمین است ولی در استان ما به دلیل توپوگرافی موجود و زمین های ناهموار دچار مشکل در این خصوص شده است.
وی با اعلام اینکه در استان آذربایجان شرقی، شهرهای بالای صد هزار نفر و زیر هزار نفر و مساکن روستایی، حدودا ۸۱ هزار ۷۸۳ واحد مسکونی آغاز به ساخت شده است، افزود: خواست مردم این است که ساخت و ساز با مصالح مرغوب انجام شود و از طرفی با هزینه آماده سازی بالایی مواجه هستیم.
بخشی زاده تشریح کرد: در ابتدای کار ما در تامین زمین مشکل داشتیم و دلیل آن عدم انجام تغییر کاربری بود ولی با این حال طی سال گذشته ۹ هزار هکتار آماده‌سازی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از شهرداری تبریز در ساماندهی بافت فرسوده شهری عنوان کرد: ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد سهمیه استان ما در ساماندهی بافت فرسوده است و در ساماندهی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری رتبه پنچ کشوری را داریم.
وی این قول را به شهرداری تبریز و اعضای شورای اسلامی شهر داد که از هر زمینی که تفکیک می کنیم، ده درصد سهم شهرداری‌ها را تحویل دهیم.
وی اعلام کرد: در بحث جوانی جمعیت و خانوارهای دارای سه فرزند، ۱۵۰ قطعه زمین تحویل دادیم که در این خصوص رتبه ششم کشوری را کسب کرده ایم.
وی در ادامه سخنان خود از آغاز احداث یک هزار و ۵۲۰ واحد مسکونی در آخر طالقانی و شهرک باغمیشه تبریز در قالب طرح جهش مسکن خبر داد.
انتهای پیام/
مجوز احداث سه شهرک جدید در تبریز اخذ شده است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار