خبر/

سال تحصیلی جدید در هنرستان موسیقی اقبال آذر با نوای ساز اساتید موسیقی آغاز شد

1402/07/04 - 22:47 - کد خبر: 100262 نسخه چاپی

نصر: سال تحصیلی جدید در هنرستان موسیقی اقبال آذر با نوای ساز اساتید موسیقی آغاز شد.

به گزارش نصر، در این آیین "نعمت‌الله پایان" معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل، ماه مهر را آغاز بهار علم و دانش برشمرد و گفت: ایران و آینده‌ی سرشار از موفقیت این مرز و بوم متعلق به جوانان و نوجوانان است که آینده سازان مملکت اسلامی‌مان هستند.
وی افزود:‌ شما هنرجویان نیز آینده سازان عرصه فرهنگ و هنر هستید و سعی و تلاش شما در تعریف نقش اجتماعی خویش و گذاشتن رد پایی مانا در حوزه فرهنگ، ادب و هنر بسیار مهم و حائز اهمیت است.
پایان تصریح کرد: امروز دشمن برای به حاشیه کشاندن افکار نسل جوان و نوجوان برنامه ریزی زیادی کرده است. یکی از برنامه‌های دشمن استفاده از فضای مجازی برای نفوذ به ذهن این نسل است که بحمدالله نسل جوان، آگاه  و انقلابی ما از دام گسترده شده توسط بیگانگان به خوبی آگاه بوده و از نقشه های شوم آنان به خوبی اطلاع دارند و با سلاح ایمان و علم و مهارت این توطئه ها را خنثی می کنند.
وی در ادامه با اشاره به رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دررابطه با هنرستانها، افزود: نقشه و مطالعات عمرانی در خصوص گسترش فضای فیزیکی و همچنین تعمیر و تجهیز فضای موجود سه هنرستان تحت سرپرستی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دستور کار اداره کل ارشاد استان است که در این راستا اقداماتی از جمله تجهیز هنرستان ها به امکانات آموزشی مدرن و رنگ آمیزی و ... آغاز شده است.
در ادامه این برنامه داورپناه رئیس انجمن اولیاء و مربیان هنرستان طی گزارشی با اشاره به اهم اقدامات و همچنین رویداد ها و توانایی های هنرستان در سال تحصیلی گذشته از تجهیز هنرستان به سازهای تخصصی مورد نیاز آرشیو هنرستان به ارزش بیش از چهار میلیارد و پانصد میلیون ریال خبر داد و افزود: هنرستان استاد اقبال آذر به عنوان تنهاترین هنرستان تخصصی پسرانه در شمالغرب کشور در حوزه موسیقی دارای افتخاراتی است که نام و آوازه این هنرستان را نه در شمالغرب بلکه در تمامی کشور زبانزد کرده است.
در این آیین اساتید موسیقی هنرستان اقبال آذر قطعاتی را اجرا کردند و در ادامه از هنرجویان سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم هنرستان تجلیل بعمل آمد.
براساس این گزارش جشن آغاز سال تحصیلی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اساتید، هنرآموزان و دبیران هنرستان موسیقی، اعضاء انجمن اولیاء و مربیان و همچنین والدین هنرجویان هنرستان، سوم مهر ماه جاری در تالار بیگجه‌خانی هنرستان برگزار شد.
هنرستان موسیقی استاد اقبال آذر تبریز تخصصی ترین مرکز آموزش عالی موسیقی در شمالغرب کشور است که در دو رشته سازهای ایرانی و سازهای جهانی اقدام به جذب هنرجو و پرورش استعدادهای هنری می نماید
انتهای پیام/
سال تحصیلی جدید در هنرستان موسیقی اقبال آذر با نوای ساز اساتید موسیقی آغاز شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار