شهردار منطقه 10 در برنامه تبریزیم؛

پیشرفت 90 درصدی تملک فاز اول و سوم مسیرگشایی 45 متری انقلاب

1402/07/04 - 08:05 - کد خبر: 100207 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه 10 تبریز در برنامه زنده تلویزیونی تبریزیم از پیشرفت 90 درصدی عملیات تملک فاز اول و سوم مسیرگشایی 45 متری انقلاب خبر داد.

به گزارش نصر، موسی زارعی در گفتگو با برنامه تلویزیونی تبریزیم، از تسریع روند اجرایی و تملک املاک واقع در فاز اول و سوم پروژه مسیرگشایی 45 متری انقلاب خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت پروژه‌های مسیرگشایی در کاهش محرومیت محلات کم‌برخوردار، تملک و خاکبرداری املاک مسیر 45 متری انقلاب با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی با شتاب در حال اجراست.
زارعی تصریح کرد: با حمایت ویژه شهردار تبریز تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری عملیات عمرانی پروژه مسیرگشایی 45 متری انقلاب و طرح نجات تبریز آغاز شود.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر اصولی در سطح منطقه طی شش ماه اخیر 70 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است تصریح کرد: روند ساخت تعداد معدودی از احداثی‌هایی که بدون مجوز در سطح حوزه اجرا شده با تلاش عوامل خدمات شهری منطقه متوقف و راهنمایی‌های لازم جهت اقدامات بعدی از مسیر قانونی و اخذ مجوزهای لازم، ارائه شده است و در صورت عدم تمکین مالک، شهرداری منطقه 10 با حکم قضایی نسبت به برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام می کند.
زارعی با اشاره به اینکه توجه به سلامت شهروندان و بهداشت شهری از وظایف مهم شهرداری محسوب می‌شود اظهار کرد: شهرداری منطقه 10 در کنار متولیان امر سلامت برنامه سلامت محور شهروندی را در حوزه های غربالگری سلامت، خدمات مشاوره روانشناسی و... را در فرهنگسراها و خانه سلامت این منطقه انجام می دهد.
وی در ادامه توضیحات خود با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته توسط شهرداری منطقه 10 تبریز در پروژه مقبره‌الشعرا بیان کرد: در راستای حفظ و پاسداری از فرهنگ و هنر کهن شهر تبریز  صفه شمالی این مجموعه سال گذشته با 8هزار و 500 متر مربع مساحت و 25 میلیارد تومان هزینه، به بهره برداری رسید و هم اکنون صحن جنوبی مجموعه تاریخی و فرهنگی مقبره الشعرا نیز با 80 درصد پیشرفت فیزیکی  و با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد  تومان در حال اجراست که با بهره برداری از صفه جنوبی و همچنین پارک و سنگفرش محوطه، شاهد استقبال گردشگران از این مجموعه تاریخی فرهنگی خواهیم بود.
زارعی در پایان در خصوص اقدامات منطقه 10 برای بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن بهار علم و دانش جهت ارائه خدمات به مراکز آموزشی و معابر مشرف به این مراکز  ،ایجاد فضایی آرام، روان و زیبا برای دانش آموزان، آسفالت‌ریزی مسیرهای منتهی به مدارس و همچنین آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری محوطه مدارس، رنگ‌آمیزی و شستشوی باکس‌های نزدیک مدارس، لایروبی و شستشوی آب‌روها و معابر ، حذف موانع فیزیکی و نیز نازیبائی های بصری، شستشو و رفت و روب اساسی محوطه مراکز تحصیلی سطح حوزه، رنگ آمیزی جداول داخل و خارج محوطه‌های آموزشی، از جمله اقداماتی است که توسط این منطقه در فصل بازگشایی مدارس انجام یافت.
انتهای پیام/
پیشرفت 90 درصدی تملک فاز اول و سوم مسیرگشایی 45 متری انقلاب نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار