عضو شورای شهر تبریز در هشتمین نشست رسانه ای خود مطرح کرد:

خلف وعده شهرداری در ایستگاه مترو قره آغاج / در دو سال اخیر اجازه صحبت به اعضای شورا داده نمی‌شد

1402/07/03 - 18:46 - کد خبر: 100196 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: در رابطه با مترو قره آغاج این نیز یکی از مطالبه اعضای شورا است که از شهردار خواسته ایم توضیحات لازم را ارائه دهد.

به گزارش نصر، "روح اله رشیدی" تنها عضو شورای شهر تبریز که از ابتدای شورای ششم جوابگوی اهالی رسانه بوده است در هشتمین نشست خبری خود پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه شد. 

شهرداری در پروژه آیسان مالکیتی ندارد
رشیدی در ابتدای این نشست در پاسخ به پروژه مشارکتی آیسان گفت: آیسان در حال تن دادن به ضوابط میراث فرهنگی است، مالکیت این پروژه با شهرداری نیست و تنها 17 درصد در آیسان سهام است.
وی افزود: آیسان در حال کاهش طبقات بوده و این یکی از پروژه های مشارکتی ناقص شهرداری تبریز است که ده ها هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی نیمه تمام مانده است.

نمره خوبی به عملکرد شورا نمی‌دهم 
وی اذعان کرد: شهرداری تبریز در چابک سازی نیروی انسانی راه بسیاری در پیش رو دارد که باید بپیماید.
رشیدی گفت: نمره خوبی به شورا نمی‌دهم، شورا در رابطه با مسائلی که مطرح کرده بود نتوانسته است جوابگو باشد.

دفن روزانه هزار و 200 تن زباله در تبریز 
"احد صادقی" رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری که در این نشست حضور داشت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره تنظیف شهری، گفت: زیرساخت های خوبی در حوزه نظافت داریم اما این زیرساخت ها در حوزه تنظیف در سطح شهر خود را نشان نمی‌دهد. 
وی ادامه داد: رویکردی که وزارت کشور برای تمام شهر ها دارد بحث مکانیزاسیون ماشین آلات است. 
وی خبر داد: روزانه هزار و 200 تن زباله در تبریز دفن می شود که تنها مربوط به تبریز نبوده و برخی از شهر های اطراف را نیز شامل می شود. 
صادقی اضافه کرد: بازیافت زباله های قابل بازیافتی دیگر مسئله ای است که برای تولید کمپوست 15 سال پیش توسط شرکت صنعت سازان فتح طی قراردادی منعقد شده بود که عملا شهر را قفل کرده بودند.

با مواکب اختصای شهرداری مخالفم
رشیدی در جواب یکی از خبرنگاران در ارتباط با راه اندازی موکب حسینی توسط شهرداری، گفت: راه اندازی موکب اختصاصی را توسط شهرداری درست نمی دانم، در این رابطه گروه های مردمی دیگری وجود دارد که می‌توانند به مواکب کمک رسانی کنند،شهرداری می تواند به مواکب و هیئات کمک کند اما با ایجاد و راه اندازی موکب توسط شهرداری مخالفم.
 
شورا توفیق کمتری در مسیرگشایی داشته است 
رشیدی گفت: در رابطه با مسیرگشایی توفیق کمتری داشته و رضایت مردم را نتوانسته ایم تامین کنیم.
سیاست ما مسیرگشایی جدید نیست، هدف ما تکمیل مسیرگشایی های ناقصی است که از سال های گذشته به همان شکل مانده است. 
وی ادامه داد: خیابان 45 متری انقلاب مهمترین مسیر گشایی است که نزدیک هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

سرانه هر شهروند باید 20 متر مربع باشد
صادقی در پاسخ به وضعیت فضای سبز، توضیح داد: 16 مترمربع سرانه هر شهروند تبریزی با در نظر گرفتن تمامی فضای سبز موجود در کلانشهر تبریز است که باید سرانه هر شهروند 20 متر مربع باشد.
وی ادامه داد: سرانه پارکی تبریز 4 مترمربع است که برای شهروندان قابل استفاده است، که این سرانه نیز کمتر است.
امسال سرانه فضای سبز به 3 هزار و 300 هکتار افزایش خواهد یافت.
امسال 200 هزار میلیارد ریال برای زیباسازی در نظر گرفته شده است.

رای به دبیری با هدف کاهش تنش بین اعضا بود
صادقی در پاسخ به انتخابات هیئت رئیسه سال سوم گفت: در مورد انتخاب و تغییر هیئت رئیسه شورا نیاز به یک سری تغییرات بود که به این خاطر برخی تغییرات رخ داد، همه این تغییرات به خاطر نفع شهر بود. 
در سال های گذشته این را نمی دیدیم که عضو شورایی وقتی سوال می‌کند شهردار پاسخگو باشد نه رئیس شورا، رئیس شورا تنها اداره کننده جلسات و مدیریت است.
وی تصریح کرد: سال گذشته این موضوع را در چالش دیدیم و اجازه صحبت آزادانه به اعضای شورا داده نمی‌شد.
وی تاکید کرد: با این هدف به آقای دبیری رای دادیم که تنش بین اعضا را کمتر کند و مشارکت تمام اعضای شورا در کمیسیون های تخصصی باشد نه حذف یک سری افراد موثر که در سال دوم این موضوع را در کمیسیون عمران با حذف آقای رشیدی دیدیم.

استارت پروژه تجاری سازی در میدان ساعت! 
رشیدی در پاسخ به سوالات خبرنگار نصر گفت: برنامه پنج ساله به اعتراف مدیران شهرداری عملا هیچ است که سیستم برنامه پذیری نیست!
وی در ادامه به پروژه تجاری سازی میدان ساعت اشاره کرد و گفت: که در سال 95 مصوبه ماده 5 دارد.
این پروژه در چند بخش خدماتی و تجاری و کاربری عمومی دارد.

خط دوم BRT با حذف موقت تراموا
وی در ادامه به خط دوم BRT اشاره کرد و گفت: BRT دوم ایده این دوره از شورا است که بخشی از ترافیک شهری را پوشش دهد، مسیری که قرار بود تراموا شود که باید اجرا می‌شد، 19 روگذر نیر برای این مسئله کار شده است که این اتفاق نیفتاده است.

روز شمار برای تکمیل نواقص میدان آذربایجان 
وی سپس به مسئله میدان آذربایجان پرداخت و گفت: برای میدان آذربایجان پیشنهاد روز شمار را داده ایم؛ بدنه سازی، نور، جداره سازی و... از نواقص پروژه میدان آذربایجان است.

خلف وعده شهرداری در مترو قره آغاج 
رشیدی به ستون روز شمار وعده مسئولان در سایت آژانس خبری نصر پرداخت و گفت: در رابطه با مترو قره آغاج این نیز یکی از مطالبه اعضای شورا است که از شهردار خواسته ایم توضیحات لازم را ارائه دهد.

ساختمان جدید شورا پشت لاله پارک! 
وی در ادامه به تخلیه ساختمان شورا اشاره کرد و توضیح داد: یکی از کار های مهم شورای ششم تصمیم بر تخلیه عمارت ساعت بود که در حال اقدام است، بر تخلیه ساختمان عمارت ساعت همه اعضا اتفاق نظر داشتند اما درباره مکان اختلاف نظر وجود داشت که بعدا مقرر گردید به ساختمان منطقه یک شهرداری انتقال یابد اما به یکباره انتقال این مکان به ساختمان منطقه 5 شهرداری تبریز در لاله پارک مطرح شد.

تصمیمات کمیسیون ماده 5 باید برای مردم شفاف باشد
وی در ادامه به مسئله مهم کمیسیون ماده 5 پرداخت و افزود: اصل تصمیمات شهری در مصوبات کمیسیون ماده 5 صورت می گیرد و نیاز است که مردم این تصمیمات را بدانند و در جریان باشند.
اصحاب رسانه اگر میخواهند به شهرشان خدمت کنند به عملکرد ماده 5 تمرکز نمایند.
انتهای پیام/
خلف وعده شهرداری در ایستگاه مترو قره آغاج / در دو سال اخیر اجازه صحبت به اعضای شورا داده نمی‌شد محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار