خبر/

جاده تبریز - ایلخچی پرترددترین محور آذربایجان شرقی است

1402/07/03 - 15:11 - کد خبر: 100181 نسخه چاپی

نصر: مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه در نیمه نخست امسال ۲۰۲ میلیون و ۴۶۳ هزار تردد خودرو در مسیرهای استان انجام شده است، گفت: محور تبریز- ایلخچی با ۱۱ میلیون و ۳۸۸ هزار تردد پرترددترین مسیر استان در این بازه زمانی بود.

به گزارش نصر، «حسین بلوکی»، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد تردد خودرو بر اساس اطلاعات به دست آمده از ۹۸ دستگاه ترددشمار آنلاین در مسیرهای مختلف استان به دست آمده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه این استان از استان های مسافرپذیر کشور در ایام تعطیلات تابستانی است، اظهار کرد: از کل تردد ثبت شده ۱۲ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۸ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است.
مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت ۱۱ میلیون و ۳۶۰ هزار وسیله نقلیه وارد استان شده و ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو خارج شده است.
بلوکی، ادامه داد: پرترددترین مسیرهای استان در این بازه زمانی تبریز- ایلخچی با ۱۱ میلیون و ۳۸۸ هزار تردد، کنارگذر جنوبی شهید کسایی (باسمنج- تبریز) با ۱۰ میلیون و ۵۶۲ هزار تردد، کنارگذر جنوبی شهید کسایی (تبریز- باسمنج) با ۱۰ میلیون و ۳۰۶ هزار تردد و مسیر ایلخچی - تبریز با ۱۰ میلیون و ۴۳ هزار تردد است.
وی یادآور شد: مسیرهای رفت و برگشت صوفیان- تبریز، آذرشهر- ایلخچی، آزادراه زنجان - تبریز(بستان آباد-عوارضی تبریز) و جاده قدیم تبریز- بستان آباد از دیگر مسیرهای پرتردد استان محسوب می شود.
 شهر ایلخچی در آذربایجان شرقی با جمعیت بیش از ۳۲ هزار نفر در ۳۶ کیلومتری جنوب غربی کلان‌شهر تبریز واقع‌ شده است و اتوبان تبریز - آذرشهر که از داخل این شهر عبور می کند، به عنوان شاهراه اتصال راه های ارتباطی غرب کشور و شهرستان های جنوب استان به تبریز و بالعکس بوده و بر اساس اعلام کارشناسان حوزه راه، روزانه بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین از آن تردد می کنند و در برخی ساعات ترافیک چند کیلومتری در این مسیر روی می دهد و رانندگان و مسافران مجبور به تحمل بارترافیکی این مسیر هستند.
بر این اساس، برای کاهش حجم ترافیک عبوری، سهولت تردد مسافران و رانندگان در این مسیر و تحقق یکی از مطالبات مهم مردم این شهر، احداث کنارگذر یا کمربندی ایلخچی مصوب و عملیات اجرایی آن در سال ۸۷ آغاز شد و هر چند در سال گذشته به دلیل کمبود اعتبار با کندی در اجرا مواجه بود ولی با اختصاص اعتبار در سفر رییس جمهور به استان سرعت گرفته است.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، دو هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
جاده تبریز - ایلخچی پرترددترین محور آذربایجان شرقی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار