از رسیدگی به تخلفات ترکیش ایرلاین چه خبر؟

1402/07/03 - 14:41 - کد خبر: 100175 نسخه چاپی

نصر: حدود دو ماه از انتشار گزارش سندسازی هواپیمایی ترکیش ایرلاین و دریافت مبالغ بیشتر از قیمت بلیت به عنوان عوارض سوخت با کد مالیات YR گذشت، ترفندی که ترکیش با آن نظام درآمد و مالیات ایران را دور زده است.

به گزارش نصر، سازمان هواپیمایی باید روشن بگوید آیا ترکیش ایرلاین از مسافران ایرانی عوارض سوخت دریافت می‌کند یا خیر؟ آیا با شیوه از پرداخت حقوق دولت و آژانس‌های هواپیمایی شانه خالی کرده است یا خیر؟
با روشن شدن ابعاد آن گزارش کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از رییس سازمان هواپیمایی خواست گزارشی دقیقی در این باره ارایه کند.
کاپیتان محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی در این باره گفت: در حال بررسی موضوع هستیم و گزارش نهایی را حتما به مردم اعلام می‌کنیم و سازمان امور مالیاتی نیز اعلام کرد: فرایند حسابرسی از ترکیش را آغاز می‌کنیم.
 درحالی که سیاست عدم پاسخگویی و مشمول زمان کردن موضوع در برخی سازمان‌های اداری رویه شایعی است اما به نظر می‌رسد ۲ ماه زمان مناسبی برای سازمان هواپیمایی کشوری بود تا گزارش جامعی از تخلفات ترکیش ایرلاین و آنچه روی داده است به مردم و نهادهای نظارتی ارایه دهد. 
سازمان هواپیمایی باید روشن بگوید آیا ترکیش ایرلاین از مسافران ایرانی عوارض سوخت دریافت می‌کند یا خیر؟ آیا با شیوه از پرداخت حقوق دولت و آژانس‌های هواپیمایی شانه خالی کرده است یا خیر؟ 
بر اساس گزارش‌ها ترکیش ایرلاینز تا حدود ۳۵ درصد مبلغ را به عنوان عوارض و خارج از درآمد مشمول مالیات دولت از مسافران دریافت کرده است.
انتهای پیام/
از رسیدگی به تخلفات ترکیش ایرلاین چه خبر؟ ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار