رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی؛

نام ۱۸ میلیون سرپرست خانوار یارانه بگیر را اعلام کنید

1398/10/01 - 13:03 - کد خبر: 10012 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مدعی عدم واریز یارانه ۶۰ میلیون نفری دولت شد و از مسوولان ذی‌ربط خواست تا اسامی ۱۸ میلیون سرپرست خانوار را که یارانه معیشتی می‌گیرند اعلام کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمد مهدی زاهدی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در مورد وضعیت رفاهی ایثارگران و جانبازان گفت: ما در ماده ۸۸  در برنامه ششم توسعه مواردی در جهت ارائه خدمات به این عزیزان تدوین و تصویب کردیم دولت مکلف به اجرای آن بود اما متاسفانه تاکنون اقدامی شایسته‌ای در این مورد انجام نداده است. به عنوان مثال در مفادی از این ماده دولت موظف است که اعتبار لازم به منظور تامین حداقل معیشت برای ایثارگران و جانبازان فاقد شغل و درآمد را پیش بینی و پرداخت کند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح به مسیحیان ایران خطاب به هیات دولت ابراز عقیده کرد: شرایط این روزهای اقتصاد کشور نگران کننده است. ما راضی به زمین خوردن دولت نیستیم. ریشه مشکلات امروز کشور ریشه در مدیریت مدیرانی دارد که فقط شعار می‌دهند. ریشه این مشکلات در ۳۲ سال اشراف گرای مدیران نهفته است. ریشه مشکلات در افرادی است که با شعار فریبکارانه و ترساندن مردم از دیوار کشی خیابان‌ها و جنگ‌های خیالی به سر کار می آیند و از زمانی که به تخت قدرت تکیه می‌زنند دست رد بر سینه منتقدان دلسوز زده و آن‌ها را با الفاظی مثل افراطی، تندرو، بی شناسنامه ، دلواپس و بی سواد صدا می‌کنند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ضمن تاکید به بی ارتباط بودن بخش اصلی وضعیت اقتصادی به تحریم‌ها معتقد است: مشکلات کشور ریشه در افکاری دارد که به مدیریت داخلی و توانایی جوانان بی اعتماد است. این مدیریت، از ظرفیت داخلی غافل می‌شود و هر گونه پیشرفت را تنها در راه سازش با غرب امکان پذیر می‌کند. برداشته شدن تحریم‌ها خواسته همه مردم است اما آیا رسیدگی به وضعیت سیل زدگان گلستان، خوزستان و کودعبدالله و زلزله زدگان مدیریت بازار ارز، مدیریت قیمت اقلام خوارکی، آلودگی هوا، خودروهای بی کیفیت، عدم برخورد با کارخانه‌های آلاینده در گرو برداشته شدن تحریم‌هاست؟ یا ریشه در بی تدبیری برخی مدیران کشور دارد؟ بعضی سیاسیون حامی دولت قصد فرار از پاسخگویی داشته و سخن از کناره گیری ریاست جمهوری به زبان می‌آورند که جای تعجب و تاسف دارد.
وی خطاب به رئیس جمهور و با یادآوری وعده‌های انتخاباتی پرسید: بیشتر از دو هزار روز از تصدی شما به دولت می‌گذرد و روزهای پایانی عمر خود را سپری می‌کند دولت چه ارمغانی برای ملت داشته است؟ آیا از مافیای دارو خبر دارید؟ آیا از توزیع نابسامان داروهای سرطانی مطلع هستید؟ آیا از بی توجهی در اجرای قانون حمایت از معلولان و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باخبر هستید؟
وی در ادامه با بیان این‌که «با مردم صادق باشید» در پایان نطق خود مدعی عدم پرداخت یارانه ۶۰ میلیون نفری به همه این جامعه آماری شد و گفت: هر جا می‌رویم مردم از عدم واریز یارانه معیشتی صحبت می‌کنند از دولت می‌خواهم که حداقل نام ۱۸ میلیون سرپرست خانوار که یارانه معیشتی می‌گیرند را اعلام کنند تا ادعای یارانه ۶۰ میلیون نفری تایید شود.
انتهای پیام/
نام ۱۸ میلیون سرپرست خانوار یارانه بگیر را اعلام کنید خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار