وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان؛

ارمنی‌ها همانند دیگر شهروندان در جامعه ادغام می‌شوند

1402/07/01 - 20:03 - کد خبر: 100113 نسخه چاپی

نصر: وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه گفت که این کشور مصمم است که شهروندان ارمنی‌ها را همانند دیگر شهروندان در جامعه ادغام کند.

به گزارش نصر، «جیون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه درباره تحولات اخیر در منطقه قره باغ کوهستانی به ابراز نظر پرداخت.
وی در سخنانی گفت: «باکو مصمم است که ارمنی‌ها در آذربایجان را همانند دیگر شهروندان در جامعه ادغام کند».
در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) تنش‌ها در قره‌باغ کوهستانی شدت گرفت و باکو اعلام کرد آنچه «اقدامات محلی ضدتروریستی» خواند را آغاز می‌کند و خواستار خروج نیروهای ارمنستانی از منطقه قره‌باغ شد. ایروان در طرف دیگر اعلام کرد نیروی ارمنستانی در این منطقه وجود ندارد و اقدام باکو را تجاوز بزرگ خواند.
روسیه از دو طرف خواست خونریزی را پایان دهند و به تلاش‌ها برای حل دیپلماتیک اختلافات بازگردند. یک روز بعد از آغاز عملیات باکو، با موافقت نیروهای ارمنی منطقه قره‌باغ کوهستانی با آتش‌بس پیشنهادی نیروهای حافظ صلح روسیه، جمهوری آذربایجان اقدام نظامی خود در این منطقه را تعلیق کرد.
پنجشنبه (۲۱ سپتامبر، ۳۰ شهریور) هیأتی از ارامنه قره‌باغ برای گفت‌وگو با نمایندگان جمهوری آذربایجان بعد از آتش‌بس روز قبل در این منطقه، وارد شهر «یولاخ» در ۲۶۵ کیلومتری غرب باکو شد.
«حکمت حاجی‌اف» دستیار رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان روز جمعه گفت باکو امکان عفو آن دسته از ساکنان قره‌باغ که سلاح‌های خود را تسلیم کرده‌اند، بررسی می‌کند. برخی از تشکیلات مسلح قره‌باغ اعلام کرده‌اند به مقاومت خود ادامه خواهند داد.
انتهای پیام/
 ارمنی‌ها همانند دیگر شهروندان در جامعه ادغام می‌شوند خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار